BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Még többet költünk BKV-utazásra

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) 2018-as menetdíjbevétele várhatóan eléri a 65,7 milliárd forintot, ez 1,3 milliárddal haladja meg a 2017-es értékesítési adatokat – közölte a Világgazdaság megkeresésére a közlekedési társaság. A BKK jegybevételei folyamatosan emelkednek. Mivel a cég díjszabása évek óta változatlan, így a 2015 óta évi átlagban egymilliárdos növekedés a növekvő számú jegyértékesítésből származik.

A BKK jegyekből származó bevétele nettó 360 millió forinttal nőtt egy év alatt. Vonaljegyekből 18,3 millió darabot vásároltak a közlekedők, a 450 forintba kerülő, sofőröktől váltott tikettekből 1,1 milliót, átszállójegyből valamivel több, mint félmilliót, a tízes gyűjtőjegyből pedig 2,1 millió tömböt adtak el. A 100E autóbuszon érvényes repülőtéri vonaljegyekből 1,7 millió darabot értékesítettek tavaly, 1,2 millióval többet, mint 2017-ben – a reptéri gyorsjárat 2017 júliusában indult be. A 100E-jegyekből származó bevétel tavaly meghaladta az 1,2 milliárd forintot.

A többnapos termékekből 2018-ban 4,3 milliárd forint folyt be a cég kasszájába, 336 millióval több, mint 2017-ben. Ezen belül a napijegy számít a legnépszerűbb terméknek 1,3 milliós értékesítéssel, 1,65 milliárdos bevétellel. Ezt szorosan követi az egymilliárdos forgalmat generáló háromnapos jegy 300 ezer eladott darabszámmal. Hetijegyből 220 ezer darabot váltottak a budapestiek 850 millió forint értékben.

Továbbra is a természetes személyeknek szóló havibérlet a legkeresettebb, amelyből a BKK 4,4 millió darabot adott el 2018-ban. Ebből származik a jegyárbevétel csaknem fele, mintegy 33 milliárd forint. A kedvezményes bérletek eladásának csökkenése 2018-ban sem állt meg. A tanulói havibérletekből 40 ezer darabbal kevesebbet vásároltak, mint 2017-ben, az ebből befolyt összeg hétmilliárd forint alá csökkent. A nyugdíjastermékek értékesítése 250 millió forinttal csökkent a megelőző évhez képest, ez főleg a demográfiai változásokkal magyarázható.

Az éves bérletek értékesítése tavaly 500 millió forinttal nőtt, ez azonban átmenetinek tűnik, ugyanis a 2019-es évre szóló bérletek értékesítése időarányosan csökkenést mutat. Ennek oka a társaság szerint az lehet, hogy a helyi bérlet cafeteriaelemként történő adózása változott.

A jegy- és bérletkiadó automatán keresztüli értékesítés évről évre nagyobb részarányt képvisel: 2018-ban a kiadott jegyek mintegy 53 százalékát adták el így.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.