A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) 2018-as menetdíjbevétele várhatóan eléri a 65,7 milliárd forintot, ez 1,3 milliárddal haladja meg a 2017-es értékesítési adatokat – közölte a Világgazdaság megkeresésére a közlekedési társaság. A BKK jegybevételei folyamatosan emelkednek. Mivel a cég díjszabása évek óta változatlan, így a 2015 óta évi átlagban egymilliárdos növekedés a növekvő számú jegyértékesítésből származik.
A BKK jegyekből származó bevétele nettó 360 millió forinttal nőtt egy év alatt. Vonaljegyekből 18,3 millió darabot vásároltak a közlekedők, a 450 forintba kerülő, sofőröktől váltott tikettekből 1,1 milliót, átszállójegyből valamivel több, mint félmilliót, a tízes gyűjtőjegyből pedig 2,1 millió tömböt adtak el. A 100E autóbuszon érvényes repülőtéri vonaljegyekből 1,7 millió darabot értékesítettek tavaly, 1,2 millióval többet, mint 2017-ben – a reptéri gyorsjárat 2017 júliusában indult be. A 100E-jegyekből származó bevétel tavaly meghaladta az 1,2 milliárd forintot.
A többnapos termékekből 2018-ban 4,3 milliárd forint folyt be a cég kasszájába, 336 millióval több, mint 2017-ben. Ezen belül a napijegy számít a legnépszerűbb terméknek 1,3 milliós értékesítéssel, 1,65 milliárdos bevétellel. Ezt szorosan követi az egymilliárdos forgalmat generáló háromnapos jegy 300 ezer eladott darabszámmal. Hetijegyből 220 ezer darabot váltottak a budapestiek 850 millió forint értékben.
Továbbra is a természetes személyeknek szóló havibérlet a legkeresettebb, amelyből a BKK 4,4 millió darabot adott el 2018-ban. Ebből származik a jegyárbevétel csaknem fele, mintegy 33 milliárd forint. A kedvezményes bérletek eladásának csökkenése 2018-ban sem állt meg. A tanulói havibérletekből 40 ezer darabbal kevesebbet vásároltak, mint 2017-ben, az ebből befolyt összeg hétmilliárd forint alá csökkent. A nyugdíjastermékek értékesítése 250 millió forinttal csökkent a megelőző évhez képest, ez főleg a demográfiai változásokkal magyarázható.
Az éves bérletek értékesítése tavaly 500 millió forinttal nőtt, ez azonban átmenetinek tűnik, ugyanis a 2019-es évre szóló bérletek értékesítése időarányosan csökkenést mutat. Ennek oka a társaság szerint az lehet, hogy a helyi bérlet cafeteriaelemként történő adózása változott.
A jegy- és bérletkiadó automatán keresztüli értékesítés évről évre nagyobb részarányt képvisel: 2018-ban a kiadott jegyek mintegy 53 százalékát adták el így.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.