Ezekben a napokban ér célegyesbe a fővárosi 3-as metró felújításának első szakasza. Az 1970 és 1990 között épült metróvonal műszaki állapota a 2000-es évekre leromlott, ám a felújítása a 4-es metró építése és a 2-es metró felújítása miatt csúszott, végül három szakaszra osztották: a vonal északi végének felújítása 2017 novemberében kezdődött a Lehel tér és Újpest-központ között, a műszaki próbák most is zajlanak, a tervek szerint az északi szakaszt hamarosan visszakapja a metróüzem.
A felújítás a déli szakasszal folytatódik hamarosan: az uniós közbeszerzési értesítőben most megjelent hirdetmény szerint a Kőbánya-Kispest és a Népliget közötti vonalszakasz-felújítást a Strabag Építőipari Zrt. végezheti el, a munka vállalási ára 24,77 milliárd forint volt. A felújítás során öt állomást és az alagutat kell teljes mértékben megfiatalítani. A állomásokat akadálymentesítik, ennek érdekében új lifteket kapnak, és a mozgólépcsőket is kicserélik. Megújítják a teljes épületgépészetet, a szellőzést és az áramellátási rendszereket. A vonal ezen szakaszának akadálymentesítése jóval egyszerűbb, hiszen Kőbánya-Kispest állomás a felszínen, a többi négy megálló közvetlenül a felszín alatt fekszik – ugyanis a vonal ezen a szakaszon a földkéreg alatt fut. Bolla Tibor, a BKV Zrt. vezérigazgatója korábban elmondta, hogy amint átadják az északi szakaszt, a lehető legrövidebb időn belül megkezdődik a déli vonalrész átalakítása. Erre a munkára egy évet szánnak.
Utoljára marad a műszakilag legnehezebb és várhatóan legdrágább szakasz felújítása a Népliget és a Lehel téri állomás között. Ennek a szakasznak a nagy részén a vonal 20 méteres mélységben fut, ezért például az állomások akadálymentesítése is jóval nehezebb feladat. A három szakasz együttes felújítását az Európai Unió 154 milliárd forinttal támogatja, ezt a pénzt az állam további 80 milliárd forintos költségvetési támogatással is kiegészítette. Így a 17,3 kilométer hosszú vonal teljes felújításának költsége a mai számítások szerint elérheti 220-240 milliárd forintot. A 2019-es fővárosi költségvetés a 3-as metró felújítása kapcsán leszögezte, hogy a legnagyobb kockázat a további költségtúllépés – ugyanis erre már végképp nincs fedezete Budapestnek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.