Cégvilág

Többé már nem kell a villanyóra-leolvasóra várni

Mostantól okostelefonnal is leolvashatják az Elmű-Émász fogyasztói a villanyóráikat.

Az Elmű-Émász EnergiApp nevű mobilalkalmazása kedden új, magyar fejlesztésű funkcióval bővült, aminek segítségével a fogyasztóknak nem kell többet otthon várni a leolvasóra, hanem a villany- és gázóra adatait beküldhetik a szolgáltatónak mobiltelefonnal készített fotón az applikáción keresztül.

Eddig évente legalább egy alkalommal be kellett engedniük a mérő leolvasót az otthonukba, mert a folyamat kizárólag emberi munkával, a helyszínen történt. Ráadásul a leolvasás munkaidőben történt. Ez a procedúra az applikáció új funkciójával kiváltható.

Az ágazati törvények tavaly év végén elfogadott módosításával megteremtették annak lehetőségét, hogy az áram- és a földgázelosztó társaságok a mérőberendezések leolvasását a felhasználó részére biztosított applikáció útján is elvégezhessék – mondta Kaderják Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) energiaügyekért és klímapolitikáért felelős államtitkára. Hozzátette, a kormány továbbra is vizsgálja az okosmérés lehetőségeit az energiaszektorban.

Fotó: Darnay Katalin

Marie-Theres Thiell, az Elmű-Émász igazgatósági elnöke elmondta, a digitalizáció motorja az energiagazdaság, a szektornak pedig növelnie kell a hatékonyságát ahhoz, hogy a fogyasztók számára megfizethető áron tartsák az energiaárakat, miközben egyre nőnek a költségek. A hagyományos hatékonysági intézkedések ma már nem elegendőek, ezért is keresik az új utakat és lehetőségeket. Hozzátette, a digitalizáció nem teher, hanem lehetőség, és szükség van a modern technológia használatára ahhoz, hogy az energiaellátás biztonságos és magas színvonalú legyen.

Az Elmű-Émász 2,3 millió ügyfél (nagyjából 4 millió lakos) számára biztosítja az energiaellátást, valamint az ahhoz kapcsolódó szolgáltatásokat, és már havonta közel egymillióan elektronikusan intézik ügyeiket.

A társasághoz intézett írásos megkeresések több mint 80 százaléka már online csatornákon érkezik, és közel 300 ezer ügyfél használja az elektronikus számlaszolgáltatást.

A digitalizáció egy csatorna, hogy az ügyfelek azonnal információt szerezhessenek, például üzemzavar esetén tudják, hogy pontosan meddig fog tartani. Az utóbbi években digitalizált technológiákat is használ a vállalat, távműködtető elemeket szereltek be, így tavaly üzemzavar esetén egymillió fogyasztónál három perc alatt sikerült visszakapcsolni az áramot – mondta Béres József, az Elmű Hálózati Kft. és az Émász Hálózati Kft. ügyvezető igazgatója.

villanyóra EnergiApp elmű-émász
Kapcsolódó cikkek