BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Jól fogyott a svéd és a német dömpingruha

Csaknem 1,5 milliárd forint adózott eredményt ért el 2018-ban a C&A Mode Kft. Magyarországon, az összeget teljes egészében osztalék formájában vették ki a tulajdonosok. A düsseldorfi RFS, amelynek 49,99 százalékos a részesedése a cégben, 1,425 milliárd forinttal gazdagodott, míg az 50,01 százalékos tulajdonosi aránnyal rendelkező, a svájci Zugban bejegyzett C&A A. G.-nek 25 millió forint jutott. A német gyökerű divatlánc hazai leánya, amely 2002-ben kezdte meg tevékenységét, a profit szempontjából gyengébb évet zárt tavaly, mint 2017-ben. Akkor az adózás után 1,656 milliárd forint maradt a kasszában. A nettó értékesítésük azonban 26,7 milliárd forintról 27 milliárd forint fölé ugrott, még úgy is, hogy a február végén lezárt üzleti évben boltbezárás is történt. A csoport itthon összesen (teljes vagy nem teljes munkaidőben) 371 főt foglalkoztatott 2018-ban, a személyi jellegű ráfordítások megközelítették az 1,5 milliárd forintot. Az adóalapjuk 755 millió forint volt, társasági adó címén 68 millió, helyi iparűzési adó címén 188,5 millió forintot utaltak.

A C&A-hoz hasonlóan a svéd dömpingruhamárka, a H&M is jó évet tudhat maga mögött Magyarországon. A H&M Hennes & Mauritz Ruházati Kiskereskedelmi Kft. részletes beszámolója az előző évről ugyan még nem érhető el, ám az a céginformációs adatbázisból kiderül, hogy a 2017-es 47,1 milliárd forintos nettó árbevétel után tavaly 53 milliárd forintnál is magasabb forgalmat realizált. Ennek megfelelően az adózott eredménye is nőtt 1,1 milliárdról 1,3 milliárd forintra. A magyar leánynak egyetlen tulajdonosa van, a Stockholmban működő H&M GBC AB.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.