BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Pocsék félévet zárt a brit luxusautógyártó

A Boeing 787 Dreamliner Trent 1000 típusú hajtóművével kapcsolatos problémák továbbra is erősen megterhelik a Rolls-Royce mérlegét, és a probléma végleges megoldása még évekig eltarthat – mondta Warren East, a konszern vezérigazgatója.

Súlyos veszteséggel zárta az első fél évet a Rolls-Royce. A vállalat kedden bejelentette, hogy

nettó vesztesége az első fél évben 909 millió font volt, szemben a tavaly első félévi 954 millió fonttal.

A Trent 1000 és Trent 1000 Ten nevű továbbfejlesztett változata még sokáig gondot okozhat a konszernnek, a turbinalapátok korai elhasználódása miatt. A lapátokat a számított üzemidő előtt le kell cserélni és pótolni kell. A következő 3 évben az üzemben lévő hajtóművek karbantartása 100 millió font többletterhet jelent. A Rolls-Royce bővítette kapacitását, hogy csökkentse az érintett légitársaságoknál kieső üzemidőt.

Fotó: Pixabay.com

A nehézségek már 2018-ban veszteségbe rántották a céget, de a problémák ellenére a vállalatnak sikerült jelentősen növelnie árbevételét és üzemi eredményét. Az árbevétel a múlt év első feléhez képest 7 százalékkal 7,35 milliárd fontra emelkedett, és a tavalyi 747 millió font veszteség után sikerült 203 millió font üzemi eredményt elérni. A cég készpénztermelő képessége a második fél évben elérheti a 700 millió fontot.

Az ázsiai autógyártó óriások viszont kifejezetten nyereséges félévet zártak.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.