Több mint három hónapja érhető el Magyarországon a DriveNow autómegosztó szolgáltatása, a cég életében az egyik legsikeresebb piacra lépést a budapesti szolgáltatás elindítása jelentette. A magyar fővárosban, első kelet-közép-európai városként, a várakozásokhoz képest kétszer annyi felhasználó kétszer többet vezette az autókat az indulás óta eltelt negyedévben – közölte Fischer Péter, a DriveNow Magyarország ügyvezetője. Az átlagos bérlési idő több mint fél óra, de a percdíjalapú elszámolás mellett az óradíjas és a napidíjas csomagok is népszerűek. A cégnek több mint 17 ezer regisztrált felhasználója van, és minden autója átlagosan 1800 kilométert ment eddig.
A DriveNow felhasználóinak háromnegyede más car-sharing szolgáltatónál is regisztrált, az a mintegy 25 százalék azonban, amely kizárólag ennél a szolgáltatónál regisztrált, új piaci belépő.
A társaság a fővárosi car-sharing piac legújabb szereplője. Mivel 240 prémiumautóval növelte a budapesti flottát, az összes szolgáltató együtt már több mint ezer autót kínál a felhasználóknak. A piacvezető a Mol Limo 450 autóval, ebből 150 elektromos. A Limónak több mint 45 ezer regisztrált ügyfele van, és nagyjából 80 négyzetkilométeres szolgáltatói területe. Autói tavaly 3 millió kilométert tettek meg, az idén már 5 milliónál tartanak – közölte a Világgazdaság kérdésére a vállalat. A legfrissebb újdonság, hogy júliusban 50 autót Smart EQ-ra cseréltek. A GreenGo 2016-ban 45, kizárólag elektromos autóval indult Budapesten, 2018-ban 150 e-autóról 300-ra bővítette a flottát. A cég a számításai szerint az elektromos flottájával közel egymillió kilogramm szén-dioxidtól kímélte meg Budapestet. A felhasználói igények figyelembevételével a cég augusztusban terjeszkedni kezdett, úgyhogy GreenGóval elérhető már például a káposztásmegyeri Aquaworld, a mogyoródi Aquaréna, a Lupa-tó, a dunakeszi strand és a szentendrei skanzen is. Megvan az első külföldi célpontja is: mivel belép a csehországi piacra, nemsokára már Prágában is lehet greengózni. „Budapest után egy olyan városban szerettünk volna szintén kizárólag elektromos járművekből álló flottát működtetni, amely a méret, a vásárlóerő és a piaci lehetőségek szempontjából is hasonló a fővárosunkhoz, nem mellékesen pedig elérhető távolságra van a magyarországi bázistól. Prágában a tervek szerint 2019 utolsó negyedévében indítjuk el az itthonival szinte teljesen megegyező szolgáltatásunkat” – mondta a Világgazdaságnak Michaletzky Bálint, a GreenGo ügyvezetője.
A tipikus felhasználók 30-35 éves férfiak
A legnépszerűbb bérlési helyszínek a DriveNow tapasztalatai szerint a nagy forgalmú közlekedési csomópontok, amelyekről az autók a leghatékonyabban kapcsolódhatnak be a tömegközlekedésbe. Közülük is kiemelkedik az Erzsébet híd pesti hídfője, jól mutatva, hogy az autókat nem a tömegközlekedés helyett, hanem amellett használják a regisztrálók. A szabadidős használat aránya is kiemelkedő, ezen a területen a legnagyobb az esély arra, hogy a felhasználók a saját autójukat váltsák le. Az autómegosztók célcsoportja főként a 20 és 40 év közöttiek, a valóságban azonban az idősebb korosztály is előszeretettel használja, a legidősebb Limo-ügyfél például 89 éves. A tipikus felhasználók 30-35 éves férfiak. | VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.