Cégvilág

Nem az országhatár számít a BMW toborzásánál

A hamarosan épülő debreceni BMW-gyárba főleg a régióból keresnek kollégákat, a magyar nyelv magas fokú tudása előnyös, de nem az országhatár számít a kiválasztási szempontoknál – tudta meg a Világgazdaság a vállalattól. Múlt héten írta alá az infrastrukturálisan előkészített terület adásvételi szerződését Debrecen város önkormányzata és a BMW Group Manufacturing Hungary, ezzel a beruházási terület a BMW tulajdonába került, amely így megkezdheti az autógyár építési munkálatait. A szerződéskötésen Michele Melchiorre, a gyár igazgatója elmondta, hogy már 250 BMW-alkalmazott dolgozik a debreceni gyár munkálatainak előkészítésén, augusztusban az első négy HR-munkatárs is csatlakozott a céghez, a munkavállalók toborzása is megkezdődött.

A Világgazdaság kérdésére a társaság közölte, hogy ez a 250 fős csapat Münchenben dolgozik az új egység és folyamatainak a tervezésén. A BMW Group különböző részlegeiről érkeztek a kollégák, a beszerzés, a logisztika, a gyártástechnológia, a kontrolling, az IT, a HR és a kommunikáció területéről. A toborzást tekintve még főként a HR-re fókuszálnak, de készülve a jövőbeni gyárépítési feladatokra, keresnek kivitelezési és gyártási területre is munkatársakat. Nagyobb toborzási hullámok helyett folyamatos keresés során veszik majd fel a dolgozókat. Tizenegyféle típusú munkahelyet hirdettek meg a vállalat honlapján, és a korábbi tájékoztatásuknak megfelelően nagyjából ezer állást kínálnak majd készülő egységükben.

„Kvalifikált, minőségorientált, tenni kész és elkötelezett kollégákat keresünk, főleg a kezdeti szakaszban” – közölte a társaság. Kiemelték, hogy számukra ezek az értékek fontosabbak, mint az iskolai eredmények vagy a diplomák száma. „Olyan munkatársakat keresünk, akik hivatásukat lelkes, motivált hozzáállással és csapatszellemben szeretnék teljesíteni. A munkával, illetve a munkakörrel való elégedettség a személyes és az üzleti sikerek alapja” – húzta alá a BMW Group. A gyár építési munkálatai jövő tavasszal kezdődnek, Debrecenben akkumulátoros és belső égésű motorral szerelt gépkocsikat fognak előállítani. Az állam 130 milliárd forinttal járult hozzá az üzemnek is helyet debreceni északnyugati gazdasági övezethez kapcsolódó közlekedési infrastruktúra kialakításához, további 35 milliárdot pedig a debreceni oktatási rendszer fejlesztésére fordítanak annak érdekében, hogy hosszú távon biztosíthassanak szakképzett munkaerőt a városban működő cégeknek. Magyarországon egyelőre évente 500 ezer személygépkocsit és az erőforrást biztosító 2,5 millió motort állítanak elő.

Münchenben dolgozik a

250

fős csapat az új üzem tervezésén

Ezek is érdekelhetik