BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Növekszik a használt termékek iránti bizalom a vásárlók között

Változatlanul az ár az első számú szempont a vásárlásoknál, de a fogyasztók környezettudatossága is erősödik.

Egyre fontosabb a vásárlók számára a termékek környezeti hatása, de még mindig elsősorban a költséghatékonyság a döntő, viszont a szemléletváltozás világszerte egyre intenzívebb. A zöldbrandek felértékelődtek, és egyre több áll ki a világmárkák közül fontos társadalmi célok mellett, pozitívan befolyásolva vásárlóit és potenciális vásárlói szemében a saját presztízsét.

„Az évente kétmillió adásvétel színteréül szolgáló Vatera is igyekszik erősíteni az online piacterek látogatóinak környezettudatosságát, ezért bevezette a zero waste kategóriát. Emellett a használt termékek iránti vásárlói bizalom erősítésére a vitás ügyekben pénzvisszafizetési garanciát vállalt, aminek 30 ezer forintos limitjét most 50 ezerre emelte” – válaszolta a Világgazdaság kérdésére Szanitter Áron, a Vatera vezetője a webes vásárlási trendekről tartott tájékoztatóján. A hulladékcsökkentést szolgálja a termékek élettartamának meghosszabbítása. A Vaterán megvásárolt termékek több mint 60 százaléka használt, ezek vásárlói még akkor is környezetbarát fogyasztók, ha a költséghatékonyságot tartják elsődlegesnek. A vevők 71 százaléka nyilatkozott úgy, hogy szívesen vásárol olyan terméket, amellyel egyúttal a környezetet is védi. Egyelőre elég kicsi az a szegmens, amelynek tagjai csak használt termékeket vásárolnak, de már sokkal kevesebben vannak, akik csak újat vesznek mindenből, viszont fele-fele arányban vannak azok, akik új és használt termékeket egyaránt vesznek, egyszerre több szempontot mérlegelve.

Lukács Ákos, a Deloitte fenntart­hatósági üzletágának szenior me­ned­zsere elmondta, hogy az e-keres­kedelem mostohagyermek a fenn­tarthatósági kutatásokban, nem­zetközi szinten is kevés az adat, holott az EU körforgásos gazdasági célkitűzéseinek megvalósításához a végfelhasználói hulladékképződés mérése, a hulladékgazdálkodás kérdése kardinális téma. A zero waste, a cégek által képviselt társadalmi érték, a termék integritása már fontosabb, mint az innováció és az egyediség. A brand, sőt a beruházás zöldítése a pénzpiacokon is megtérülő befektetés – tette hozzá a Deloitte szakértője –, mert kockázatcsökkentő tényező.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.