November végén bezárja budapesti bázisát a Ryanair – az erről szóló döntés egy Facebook-posztból derült ki, amelyet az ír hátterű low-cost légitársaság pilótáit tömörítő érdekvédelmi szervezet tett közzé. A hírt a cég a Világgazdaság érdeklődésére megerősítette. A légitársaság nemcsak kivonul a budapesti reptérről, hanem már az utódlásról is gondoskodott: a ferihegyi üzemet és az onnan közlekedő érintett járatait a Ryanair lengyelországi bejegyzésű leányvállalata, a Buzz veszi át. A hírek szerint a március óta ezt a nevet használó vállalat még a télen berendezkedik a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. Az AIRportal.hu úgy tudja, hogy a Ryanair magyarországi dolgozóit egy e heti állománygyűlésen tájékoztatják hivatalosan a fejleményekről. A Ryanair lapunknak azt írta, hogy a Buzz decembertől veszi át a budapesti működést. Azt is jelezték, hogy a lengyel cég a Ryanair csoporthoz tartozik, de független légitársaságnak minősül. Leszögezték, hogy az üzemeltetésben beálló változásnak nem lesz hatása a Budapestről induló vagy oda érkező járatokra és a már létező útvonalakra sem. A változást azzal magyarázták, hogy a Buzz alacsonyabb költséggel képes dolgozni, mint az írországi anyavállalat. A Ryanair csoport szerint az új struktúra azt a célt szolgálja, hogy a légitársaság felvehesse a versenyt az olcsóbban működő Wizz Airrel. Ennek kapcsán az írek a kelet-közép-európai térséget a Buzz legfőbb lehetséges növekedési piacaként említik.
A Buzz 2018 nyarán indult öt repülőgéppel, kezdetben Ryanair Sun néven. Charterjáratai mellé egy idő után menetrend szerinti Ryanair-járatok is bekerültek a portfólióba. A Buzz márkanév nem ismeretlen a piacon: az eredetileg az Egyesült Királyságban székelő légitársaságot a KLM alapította, majd a Ryanair felvásárolta és megszüntette, de a márkanév és a védjegy a tulajdonában maradt. A Rynairhez öt légitársaság tartozik: az írországi Ryanair (DAC), az ausztriai Laudamotion, a brit Ryanair UK, a lengyelországi Buzz és az idén nyáron létrehozott Malta Air. Korábbi közlések szerint az utóbbihoz kerülnek át a Ryanair franciaországi, olaszországi és németországi bázisain szolgáló repülőgépek és a kapcsolódó személyzet is. A budapesti távozás annak fényében némiképp meglepő, hogy a múlt év végén Olga Pawlonka, a Ryanair Kelet-Közép-Európáért és a balkáni régióért felelős menedzsere még járatbővítést jelentett be Ferihegyen. Az akkor hat repülőgépre duzzasztott flottával a légitársaság már 39 útvonalat kínált, amelyeket éves szinten mintegy hárommillió utas választott.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.