BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Elszáll Ferihegyről a Ryanair

A légitársaság felvenné a versenyt az olcsóbban működő Wizz Airrel, ezért átadja a budapesti bázisát.

November végén bezárja budapesti bázisát a Ryanair – az erről szóló döntés egy Facebook-posztból derült ki, amelyet az ír hátterű low-cost légitársaság pilótáit tömörítő érdekvédelmi szervezet tett közzé. A hírt a cég a Világgazdaság érdeklődésére megerősítette. A légitársaság nemcsak kivonul a budapesti reptérről, hanem már az utódlásról is gondoskodott: a ferihegyi üzemet és az onnan közlekedő érintett járatait a Ryanair lengyelországi bejegyzésű leányvállalata, a Buzz veszi át. A hírek szerint a március óta ezt a nevet használó vállalat még a télen berendezkedik a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. Az AIRportal.hu úgy tudja, hogy a Ryanair magyarországi dolgozóit egy e heti állománygyűlésen tájékoztatják hivatalosan a fejleményekről. A Ryanair lapunknak azt írta, hogy a Buzz decembertől veszi át a budapesti működést. Azt is jelezték, hogy a lengyel cég a Ryanair csoporthoz tartozik, de független légitársaságnak minősül. Leszögezték, hogy az üzemeltetésben beálló változásnak nem lesz hatása a Budapestről induló vagy oda érkező járatokra és a már létező útvonalakra sem. A változást azzal magyarázták, hogy a Buzz alacsonyabb költséggel képes dolgozni, mint az írországi anyavállalat. A Ryanair csoport szerint az új struktúra azt a célt szolgálja, hogy a légitársaság felvehesse a versenyt az olcsóbban működő Wizz Airrel. Ennek kapcsán az írek a kelet-közép-európai térséget a Buzz legfőbb lehetséges növekedési piacaként említik.

A Buzz 2018 nyarán indult öt repülőgéppel, kezdetben Ryanair Sun néven. Charterjáratai mellé egy idő után menetrend szerinti Ryanair-járatok is bekerültek a portfólióba. A Buzz márkanév nem ismeretlen a piacon: az eredetileg az Egyesült Királyságban székelő légitársaságot a KLM alapította, majd a Ryanair felvásárolta és megszüntette, de a márkanév és a védjegy a tulajdonában maradt. A Rynairhez öt légitársaság tartozik: az írországi Ryanair (DAC), az ausztriai Laudamotion, a brit Ryanair UK, a lengyelországi Buzz és az idén nyáron létrehozott Malta Air. Korábbi közlések szerint az utóbbihoz kerülnek át a Ryanair franciaországi, olaszországi és németországi bázisain szolgáló repülőgépek és a kapcsolódó személyzet is. A budapesti távozás annak fényében némiképp meglepő, hogy a múlt év végén Olga Pawlonka, a Ryanair Kelet-Közép-Európáért és a balkáni régióért felelős menedzsere még járatbővítést jelentett be Ferihegyen. Az akkor hat repülőgépre duzzasztott flottával a légitársaság már 39 útvonalat kínált, amelyeket éves szinten mintegy hárommillió utas választott.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.