BUX 39,331.33
+0.23%
BUMIX 3,707.69
-0.12%
CETOP20 1,801.38
-1.53%
OTP 8,390
-0.38%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-0.94%
-0.88%
+0.20%
ZWACK 18,550
0.00%
-0.55%
ANY 1,585
+0.96%
RABA 1,100
+0.46%
0.00%
+0.62%
0.00%
0.00%
+0.12%
-1.40%
-1.80%
0.00%
+1.61%
OTT1 149.2
0.00%
-2.70%
MOL 2,912
-0.21%
-1.28%
ALTEO 2,360
-0.42%
-2.63%
+1.13%
EHEP 1,030
-8.85%
0.00%
-0.76%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.74%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
-0.26%
0.00%
+2.46%
0.00%
+3.94%
-0.60%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,690
0.00%
0.00%
NAP 1,240
+0.16%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Jóváhagyták a PSA csoport és a Fiat-Chrysler fúzióját

A francia PSA csoport felügyelőbizottsága jóváhagyta a fúziós javaslatot a olasz-amerikai Fiat-Chryslerrel – erősítették meg párizsi források a dpa német hírügynökség számára szerda éjjel.

A The Wall Street Journal című amerikai lap előző nap jelentette, hogy a Fiat-Chrysler fúzióról kezdett tárgyalásokat a francia PSA csoporttal, s egyezségre jutottak a feltételeket illetően.

A francia gazdasági minisztérium egyik forrása üdvözölte a fúzióval kapcsolatos értesüléseket, amelyeket a PSA utóbbi években történt talpra állása bizonyítékaként értékelt. Mint mondta, Franciaország tevékenyen részt akar venni az autóipar globális megerősödésében.

Fotó: Harold CUNNINGHAM, Daniel ROLAND / AFP

A Fiat-Chrysler (FCA) és a Peugeot-gépkocsikat is gyártó francia PSA eseteges egyesülésével transzatlanti autóipari óriáscég jönne létre. Így a mintegy 50 milliárd dollár tőkéjű vállalat a Volkswagen, a Renault-Nissan és a Toyota után a világ negyedik legnagyobb autógyártója lenne.

Egyenlők egyesülése

A The Wall Street Journal korábban iparági értesülései alapján azt írta, hogy a fúzió „az egyenlők egyesülése” lenne. Az új cégben a PSA vezérigazgatója, Carlos Tavares és az FCA elnöke, John Elkann – aki a néhai FIAT-elnök, Gianni Agnelli unokája – egyaránt megtartaná jelenlegi beosztását.

Az Agnelli család többségi tulajdonában lévő Fiat-Chrysler az idén júniusban már a francia és kínai tulajdonú Peugeot vetélytársával, a szintén francia Renault-val is tárgyalt fúzióról, de az akkori megbeszélések kudarccal zárultak.

Az amerikai lap elemzése szerint a világ legnagyobb autógyárai azzal próbálkoznak, hogy átstrukturálják termelésüket és változtassanak üzletpolitikájukon, részben mert emelkednek a termelési költségek, részben pedig mert a gyors és tartós növekedés időszaka után az autópiac jó ideje lassulást mutat. Ez különösen Európára igaz, ahol a piac túlzsúfolt és a szigorú környezetvédelmi előírások apasztják a profitot.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek