Cégvilág

Újradefiniálja magát a Magyar Posta

A logisztikai infrastruktúra megújítását tűzte ki célul a Magyar Posta, a vállalat emellett vizsgálja, hogy mely szolgáltatásokat érdemes megtartania, ezek közé tartozik például a hírlapterjesztés, valamint a piros postaládák és a postahivatalok számának és kihasználtságának újragondolása is – erről a posta vezérigazgatója beszélt a Magyar Nemzetnek.

Schamschula György a lap szombati számában kifejtette:

a posta fő bevételi forrása, a levél- és a csekkmennyiség folyamatosan csökken, míg a csomagok száma nő.

Erre reagálva indították el az idén a logisztikai infrastruktúra átalakításának hároméves programját. A fejlesztés részeként ingatlanokat, gépeket vásárolnak, automatizálják a folyamatokat és olyan informatikai megoldásokat vezetnek be, amelyek rugalmassá teszik a csomagfeldolgozást és -kézbesítést. A cél az, hogy a szezonálisan kiugró mennyiségeket is kezelni tudják.

A termék- és szolgáltatási portfólió újragondolásánál a fő szempont az, hogy e szolgáltatások fenntartása gazdaságos legyen – mondta a vezérigazgató.

Fotó: MTI/Balázs Attila

Példaként említette, hogy az utóbbi években a nyomtatott lapok iránti igény drasztikusan csökkent, így vizsgálják, hogy hogyan érdemes a hírlapterjesztést megtartani.

A piros levélgyűjtő szekrényeket is alig használják az emberek, a leveleknek csupán egy százalékát adják fel ezeken keresztül.

Felmérik azt is, hogy mit tehetnek a postai hálózat gazdaságos üzemeltetéséért.

A postánál nemrégiben bevezetett elektronikus küldeménykövető rendszer a vezérigazgató szerint jól működik, ügyfélpanasz nem jellemző.

A munkaerőhiánnyal kapcsolatos kérdésre válaszolva Schamschula György elmondta: a vállalatnál csaknem harmincezren dolgoznak, átlagosan az állások körülbelül egy százaléka betöltetlen.

levél csomag Magyar Posta
Kapcsolódó cikkek