A külvárosi és vidéki kiskereskedelmi portfóliók iránti kereslet megnövekedett az elmúlt években, a helyi és a nemzetközi befektetők egyaránt keresik a lehetőségeket, és szívesen vásárolnak meglévő, hosszú távú bérleti szerződéssel rendelkező ingatlanokat – értékelte a piaci helyzetet Munkácsy Sándor, a Cushman & Wakefield tanácsadója a cég jelentésében. Magyarország vezető ingatlantanácsadó társasága 2019 utolsó negyedévében több mint 6,6 ezer négyzetméter vidéki bevásárlóparki terület bérbeadásában és 7 ezer négyzetméter szintén vidéki kiskereskedelmi terület értékesítésében működött közre – olvasható a közleményben. A közelmúltban Nyíregyházán adtak el egy ezer négyzetméter területű Penny Marketet egy helyi magánbefektetőnek, és közreműködtek a Diófa Alapkezelő 6 ezer négyzetméteres vidéki kiskereskedelmi portfóliójának értékesítésében – ezt a portfóliót egy helyi befektető vásárolta meg.
A vidéki bevásárlóparkok piaca Magyarországon fellendülőben van, de mivel hiányoznak az új kiskereskedelmi fejlesztések, a meglévő központok kapnak egyre fontosabb szerepet mind a bérlők, mind a befektetők körében. A magyarországi Park Center és City Market (korábban Buy-Way) bevásárlópark-hálózatok kizárólagos bérbe adó ügynökségeként is jegyzett Cushman & Wakefield összegzése szerint a kereskedők az ország összes kiskereskedelmi szempontból fontos területén jelen akarnak lenni, és egyre aktívabban érdeklődnek a nagyobb, egybefüggő bérelhető területek iránt, ahol teljes termékpalettájukat felvonultathatják.
„A Cushman & Wakefield több mint 25 éves magyarországi jelenléte során tanúja és részese volt a hagyományos kiskereskedelem és a kiskereskedelmi parkok fejlődésének, amihez kevés hazai, de annál több nemzetközi fejlesztői ötletet vehettek alapul. Újabban a kereskedők szokásává vált, hogy kisebb üzleteket nyitnak a városokban, és nagyobb egységeket létesítenek a városokon kívül” – jelezte Lyliet Meléndez, a társaság budapesti kiskereskedelmi szakembere.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.