A Vaják népszerűségét látva a Blizzard elérkezettnek látta az időt, hogy a jó és gonosz harcát elmesélő játékából sorozatot csináljon.
Lőrincz Csaba
2020.02.19, 18:01
Megosztom a cikket
Pár napja jelent meg a hír, hogy a játékgyár elérkezettnek látta az időt, hogy nyisson a filmipar, pontosabban a sorozatgyártás felé. Ráadásul, miután elszánta magát a kockázatos lépésre, egyszerre két játékával is próbát tesz: a Diablo és az Overwatch is próba elé áll.
A Gamespot figyelt fel a vállalat társelnökének, Nick Van Dyknek a bejegyzésére, amelyben elárulta, hogy animációs sorozat készül a Diablóból.
A 2018-ban 7,5 milliárd dolláros bevételű vállalat a Vaják (The Witcher) sikereit látva döntött úgy, hogy a „hack and slash” klasszikust a Netflix gondjaira bízza.
A Blizzard termékei Fotó: AFP
Azt egyelőre nem tudni, hogy az Overwatchot melyik szolgáltató tűzheti majd műsorára.
Több tényezőt is érdemes figyelembe venni, amikor egy ilyen lépés sikereit latolgatjuk.
A korábbi adaptációs kísérletek vegyes eredményeket hoztak. A Business Insider információi szerint a Tomb Raider első, 2001-es adaptációja Angelina Jolie főszereplésével beváltotta a hozzá fűzött reményeket.
Ehhez képest is kiugró eredményt ért el a több folytatást is megérő Resident Evil, amelynek minden része 100 millió dollár fölött hozott a konyhára, és az utolsó rész, a Resident Evil: The Final Chapter hozta a legtöbbet, 312 millió dollárt.
E sikereket látva, az Electronic Arts is úgy gondolta, hogy jó ötlet lehet nyitni az új piac felé. A vállalat nem aprózta el kísérletét, 60 millió dolláros költségvetésből hozta össze a Need for Speed 2014-ben bemutatott filmváltozatát. A film aztán világszerte 203 millió dollár bevételt eredményezett.
A rekordtartó Warcraft, amely 439 millió dollárt hozott a Universal Pictures-nek, szintén a Blizzard játékából készült adaptáció.
Ehhez képest nagy bukta volt a Ubisoft játékából készült Far Cry, amely 30 milliós kötségvetése dacára alig 743 ezer dollárt hozott vissza. Vagy a Tekken, amely ugyancsak 30 millió dollárból alig egymilliót termelt.
Viszonylag új ötlet Hollywoodban animációs filmbe ültetni át egy játékot, hiszen a Final Fantasy: The Spirits Within 2001-es megjelenése után mindössze három másik animáció jelent meg, nem számítva a készülőben lévő, 2022-re várható Super Mariót. Japánban népszerűbbek a játékadaptációk.
Bár a produkciókból rendszerint hatalmas összegek folynak be, a fogadtatás közel sem ennyire derűs. A Rotten Tomatoes egyetlen adaptációt sem értékelt eddig 69 százaléknál jobbra.
A számítógépes játékok alapján készült sorozatokról viszont kevésszer esik szó. Pedig még olyan régi árkádjátékokat is átdolgoztak, mint a Pac-Man. A nyolcvanas évektől kezdve készülnek sorozatok az éppen felkapott játékokról, célközönségükbe többnyire a 12 éven aluli játékosok tartoztak.
Ezt az állóvizet kavarta fel a Vaják, amely könyvként jelent meg először, de számítógépes játékként lett széles körben népszerű.
Hogy milyen fogadtatásra számíthatnak, az még nem világos, hiszen ehhez tudnunk kellene, milyen elvárásai vannak a célközönségnek, és hogy ki a célközönség.
A számítógépes játékok nagy népszerűségének oka lehet a „beavatkozás” lehetősége. A legtöbb játék koncepciója egy többé-kevésbé kidolgozott történet köré épül. A játékosnak pedig lehetősége van a főhős szerepébe bújni, és a saját igényeihez igazíthatja a történet alakulását.
Nehéz feladat – különösen a játékosok részére – olyan szórakoztató műsort produkálni, amelynek alapja interaktív volta miatt lett olyan népszerű. Nem biztos, hogy az interakció hiányát ellensúlyozni tudja a sorozat.
Fontos azt is megérteni, hogy a gamerközösség nagy része valóban szereti a filmeket, sorozatokat, azonban ők a filmes társadalomnak csupán egy bizonyos hányadát képezik.
Miért éppen sorozat?
A Trónok harca és más sorozatok átütő sikere elég ok ahhoz, hogy ezt a piacot célozzák meg. Pedig egyetlen rész költségvetése a 15 millió dollárt is elérte.
Ehhez mérhető költségvetést A korona (The Crown) és a Vészhelyzet (ER) epizódjaira szántak 1(3 millió dollárt).
Az Agymenők (The Big Bang Theory) részenként 9 millió dollárjába került a CBS-nek.
A Netflixnek mindenképpen megéri a vállalkozás, hiszen streamingszolgáltatóként már nem nevezhető egyeduralkodónak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.