BUX 43,662.95
-1.10%
BUMIX 3,808.63
+0.43%
CETOP20 1,884.01
+0.01%
OTP 9,358
-1.70%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-0.29%
0.00%
ZWACK 17,500
+1.16%
0.00%
ANY 1,565
-0.95%
RABA 1,120
+1.82%
0.00%
+0.78%
0.00%
+1.43%
-1.17%
-6.53%
+0.90%
0.00%
+0.43%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,886
-2.30%
+0.39%
ALTEO 2,950
+3.51%
0.00%
+0.22%
0.00%
-5.08%
+0.80%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.17%
0.00%
0.00%
SunDell 45,600
-0.44%
+0.51%
+0.43%
-1.21%
-2.86%
+1.93%
+0.92%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
0.00%
0.00%
NAP 1,190
0.00%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Lecsapott a Netflix a Diablóra

A Vaják népszerűségét látva a Blizzard elérkezettnek látta az időt, hogy a jó és gonosz harcát elmesélő játékából sorozatot csináljon.

Pár napja jelent meg a hír, hogy a játékgyár elérkezettnek látta az időt, hogy nyisson a filmipar, pontosabban a sorozatgyártás felé. Ráadásul, miután elszánta magát a kockázatos lépésre, egyszerre két játékával is próbát tesz: a Diablo és az Overwatch is próba elé áll.

A Gamespot figyelt fel a vállalat társelnökének, Nick Van Dyknek a bejegyzésére, amelyben elárulta, hogy animációs sorozat készül a Diablóból.

A 2018-ban 7,5 milliárd dolláros bevételű vállalat a Vaják (The Witcher) sikereit látva döntött úgy, hogy a „hack and slash” klasszikust a Netflix gondjaira bízza.

A Blizzard termékei
Fotó: AFP

Azt egyelőre nem tudni, hogy az Overwatchot melyik szolgáltató tűzheti majd műsorára.

Több tényezőt is érdemes figyelembe venni, amikor egy ilyen lépés sikereit latolgatjuk.

A korábbi adaptációs kísérletek vegyes eredményeket hoztak. A Business Insider információi szerint a Tomb Raider első, 2001-es adaptációja Angelina Jolie főszereplésével beváltotta a hozzá fűzött reményeket.

Ehhez képest is kiugró eredményt ért el a több folytatást is megérő Resident Evil, amelynek minden része 100 millió dollár fölött hozott a konyhára, és az utolsó rész, a Resident Evil: The Final Chapter hozta a legtöbbet, 312 millió dollárt.

E sikereket látva, az Electronic Arts is úgy gondolta, hogy jó ötlet lehet nyitni az új piac felé. A vállalat nem aprózta el kísérletét, 60 millió dolláros költségvetésből hozta össze a Need for Speed 2014-ben bemutatott filmváltozatát. A film aztán világszerte 203 millió dollár bevételt eredményezett.

A rekordtartó Warcraft, amely 439 millió dollárt hozott a Universal Pictures-nek, szintén a Blizzard játékából készült adaptáció.

Ehhez képest nagy bukta volt a Ubisoft játékából készült Far Cry, amely 30 milliós kötségvetése dacára alig 743 ezer dollárt hozott vissza. Vagy a Tekken, amely ugyancsak 30 millió dollárból alig egymilliót termelt.

Viszonylag új ötlet Hollywoodban animációs filmbe ültetni át egy játékot, hiszen a Final Fantasy: The Spirits Within 2001-es megjelenése után mindössze három másik animáció jelent meg, nem számítva a készülőben lévő, 2022-re várható Super Mariót. Japánban népszerűbbek a játékadaptációk.

Bár a produkciókból rendszerint hatalmas összegek folynak be, a fogadtatás közel sem ennyire derűs. A Rotten Tomatoes egyetlen adaptációt sem értékelt eddig 69 százaléknál jobbra.

A számítógépes játékok alapján készült sorozatokról viszont kevésszer esik szó. Pedig még olyan régi árkádjátékokat is átdolgoztak, mint a Pac-Man. A nyolcvanas évektől kezdve készülnek sorozatok az éppen felkapott játékokról, célközönségükbe többnyire a 12 éven aluli játékosok tartoztak.

Ezt az állóvizet kavarta fel a Vaják, amely könyvként jelent meg először, de számítógépes játékként lett széles körben népszerű.

Hogy milyen fogadtatásra számíthatnak, az még nem világos, hiszen ehhez tudnunk kellene, milyen elvárásai vannak a célközönségnek, és hogy ki a célközönség.

A számítógépes játékok nagy népszerűségének oka lehet a „beavatkozás” lehetősége. A legtöbb játék koncepciója egy többé-kevésbé kidolgozott történet köré épül. A játékosnak pedig lehetősége van a főhős szerepébe bújni, és a saját igényeihez igazíthatja a történet alakulását.

 

Nehéz feladat – különösen a játékosok részére – olyan szórakoztató műsort produkálni, amelynek alapja interaktív volta miatt lett olyan népszerű. Nem biztos, hogy az interakció hiányát ellensúlyozni tudja a sorozat.

Fontos azt is megérteni, hogy a gamerközösség nagy része valóban szereti a filmeket, sorozatokat, azonban ők a filmes társadalomnak csupán egy bizonyos hányadát képezik.

Miért éppen sorozat?

  • A Trónok harca és más sorozatok átütő sikere elég ok ahhoz, hogy ezt a piacot célozzák meg. Pedig egyetlen rész költségvetése a 15 millió dollárt is elérte.
  • Ehhez mérhető költségvetést A korona (The Crown) és a Vészhelyzet (ER) epizódjaira szántak 1(3 millió dollárt).
  • Az Agymenők (The Big Bang Theory) részenként 9 millió dollárjába került a CBS-nek.
  • A Netflixnek mindenképpen megéri a vállalkozás, hiszen streamingszolgáltatóként már nem nevezhető egyeduralkodónak.

    Van miért izgulnia a Netflixnek?

    Érdemes megnézni, hogy az eddig rejtegetett számok most mit mutatnak, azaz melyek voltak a szolgáltató legnézettebb sorozatai.

  • Stranger Things, harmadik évad: 64 millió néző
  • Az Esernyő Akadémia (The Umbrella Academy): 45 millió néző
  • A nagy pénzrablás (Money Heist), harmadik évad: 44 millió néző
  • Underground szexoktatás (Sex Education): 40 millió néző
  • You: 40 millió néző
  • Our Planet – Bolygónk csodái: 33 millió néző
  • Hihetetlen (Unbelievable): 32 millió néző
  • Halott vagy (Dead to Me): 30 millió néző
  • When They See Us: 25 millió néző
  •  

    Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
    Kapcsolódó cikkek