A cseh piacra való belépésen másfél évig dolgozott a cég, a megtérülést tízéves időtávon várják. A Mol Limo Budapestre fókuszál, de Prága mellett Pozsony, Belgrád és Zágráb is szóba jöhet.
Rákaptak a csehek a GreenGo autómegosztóra az ősz óta tartó tesztidőszakban, így február 20-án élesben is beindult a magyar vállalkozás szolgáltatása Prágában – közölte a cég. Az első hónapokban kétszáz darab – később bővülhet a flotta –, kizárólag elektromos autóval kínálja magát a hazai startup Csehországban. Budapesten, ahol 2016 telén jelent meg a cég, háromszáz, ugyancsak tisztán elektromos meghajtású járművel szolgáltat. „Körülbelül másfél évig dolgoztunk a prágai indításon. Az üzleti elemzés volt a könnyebb, a carsharing modellnek ugyanis megvan a saját matematikája, amely alapján a cseh főváros jó választásnak tűnt. Nagyobb feladat volt az ügyvezető megtalálása, a csapat felépítése, a töltők kiépítése és
az IT-rendszerünk felkészítése” – kö-
zölte lapunk kérdésére a GreenGo. Az autómegosztó technológiai fejlesztéseket is végrehajtott. A beruházásnak már az elektromos autók darabára miatt is viszonylag magas a finanszírozási igénye, a megtérülést – a budapestihez hasonlóan – tízéves időtávon várják. A prágai csapatot jelenleg tizenöt ember alkotja, a magyarországi huszonkét munkatárssal működik.
A cég közlése szerint a Prágába utazó magyarok is kényelmesen használhatják az ottani GreenGókat: hazai regisztrációval, akár magyar nyelven is lefoglalhatják a kinti autókat. A csehországi GreenGo egyébként a magyar és cseh mellett angol nyelven is elérhető az applikáción keresztül. A prágai GreenGo-zóna a cseh főváros I–X. kerületére terjed ki, itt használhatók az e-autók. A parkolás, csakúgy, mint Magyarországon, itt is ingyenes, de csak az appon jelölt kék és lila zónákban. A kocsik bérleti díja a magyarhoz hasonlóan percalapon működik, percenként 7 cseh koronába kerül, ami körülbelül 88 forintnak felel meg. Teljes napra is lehet autót bérelni, átszámítva tízezer forintért. Prágában a GreenGón kívül van egy másik cég is, amely kizárólag elektromos autókat üzemeltet, és mellettük még féltucatnyi autómegosztó versenyez a felhasználókért.
Jövőbeli terveiről a GreenGo lapunk kérdésére azt közölte, hogy a hangsúly a szolgáltatás minőségének javításán van, amelynek két nagyon fontos eleme az autóik elérhetősége és a használhatósága. Mint arról a Világgazdaság is beszámolt, Budapesten és Prágában még az idén új szolgáltatóval (We Share) bővül a „versenyzők” köre, a magyar autómegosztó erre is szeretne maximálisan felkészülni.
A Világgazdaság a GreenGo terjeszkedése kapcsán megkereste a másik magyarországi autómegosztót, a Mol Limót is. A cég válaszában azt írta, hogy a Mol közösségi autómegosztó szolgáltatása elsősorban Budapestre fókuszál, emellett azonban abban is gondolkodnak, hogy a régió más nagyvárosaiban, így Prágában, Pozsonyban, Belgrádban vagy akár Zágrábban is elindítsák a szolgáltatást. „Exportáltuk a Mol Bubit is, amely Pozsonyban Slovnaft BAjk néven indult el 2018 szeptemberében, és amelyet a Mol csoport szlovákiai leányvállalata, a Slovnaft működtet a budapesti tapasztalatokat is beépítve a rendszerbe” – írták.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.