Cégvilág

Stagnál a magyarországi abroncseladás

Márka­független gyorsszervizt hozott létre a Conti­nental és a Nissan Centrum, abroncscsere mellett kisebb javítási munkákat is vállalnak.

Gyenge évet zárt a magyarországi gumiabroncspiac, 1-2 százalékkal esett a nyári- és a téligumi-értékesítés is – mondta a Világgazdaságnak Rábai Dániel, a Continental Hungaria Kft. ügyvezető igazgatója a vállalat gyorsszervizének átadásán.

Ugyanakkor – mint hozzátette –

bár a piac stagnál, a prémiumtermékek szegmense nőtt, nagyjából a teljes forgalom 40 százalékát teszi ki.

A további növekedési lehetőséget jól mutatja, hogy e szegmens nyugat-európai részesedése már 60 százalékos. Az ügyvezető igazgató a magyarországi lemaradást részben az autók magas átlagos korával indokolta, ami mögött főként az áll, hogy nem sokat lehet tudni az importautók előéletéről, de annyit igen, hogy gyakran használt abroncsokat tesznek rájuk. Súlyos problémának nevezte a nagyon olcsó, de szerinte zömében rossz minőségű távol-keleti abroncsok beáramlását is.

Fotó: Continental

Az ügyfelek úgy gondolják, ha új az abroncs, akkor nem lehet rossz, de ez nincs így. Több olyan bemutatót is tartottunk, amelyen a tesztelők két egyforma autót vezettek, de az egyiken prémium-, a másikon új, távol-keleti abroncs volt. Mint kiderült, a kettő féktávolsága között egy zebrányi különbség volt ötven kilométer per óránál

– mondta Rábai Dániel.

A szakember szerint az abroncspiac szűkülését részben az okozza, hogy a mért nagysága, vagyis a nagy gyártók együttes adatai a teljes értékesítésnek nagyjából a 80 százalékát teszik ki, de a fennmaradó 20 százalékos közvetlen csak becsülhető. Így a távol-keleti abroncsok nem jelennek meg a statisztikákban. A másik ok, hogy sokan még mindig nem az évszaknak megfelelő abroncsot használják, és ritkán is cserélik őket.

A teljes cikket a Világgazdaság hétfői számában olvashatja!

importautó gumiabroncs Continental
Kapcsolódó cikkek