Tekintettel az európai és magyarországi koronavírus-helyzetre és a munkavállalók egészségének megőrzésére, a Hankook Tire Magyarország Kft. az eredetileg április 7-ig tervezett leállást április 13-ig meghosszabbítja, a termelés 14-én indul újra – közölte a Világgazdaság megkeresésére a dél-koreai multi magyar leánya. A Hankook rácalmási gyárának dolgozói – ők mintegy háromezren vannak – a leállás alatt fizetett szabadságon lesznek. A cég jelezte, hogy a munkavállalók továbbra is rendelkeznek a törvény által előírt hét, saját döntés szerinti szabadnappal. Ha ezek teljes egészében elfogynak, akkor az állásidő fennmaradó részére az alkalmazottak a munkarend szerinti munkanapokra az alapfizetésnek, illetve a besorolásnak megfelelő juttatást kapják. Az évi mintegy 19 millió darabos kapacitású, ezzel Európa egyik legnagyobb abroncsgyártó üzeme kilátásba helyezte, hogy a fejlemények függvényében további intézkedéseket hozhat.
Lapunk információi szerint a csaknem 900 dolgozót foglalkoztató gyöngyöshalászi Apollo Tyres Hungary Kft. is felfüggesztette a működését. Ezt a település polgármestere, Pásztor János is megerősítette. Az indiai hátterű vállalat érdeklődésünkre az idő hiányára hivatkozva nem nyilatkozott, így egyelőre nem világos, hogy meddig marad érvényben az intézkedés.
A gyár 2017-ben kezdett termelni, és ezidáig még nem futott fel. A korábbi cél évi 5,5 millió személyautó-, illetve további 675 ezer teherautó-abroncs gyártása volt.
Nemes Attila, az 1200 fős nyíregyházi Michelin Hungária Kft. gyárigazgatója a Világgazdaságnak arról beszélt, hogy eddig nem változott a főleg felső kategóriás személyautó-abroncsok gyártásával foglalkozó cég üzletmenete, a normál húsvéti állás viszont az idén két nappal hosszabb lesz. „A termelés volumenét és összetételét is a módosuló vevői igényekhez igazítottuk. Más, nyugat-európai gyárakat kiszolgáló egységeinket átmenetileg leállítottuk. Arra törekszünk, hogy amint azt a gazdaság lehetővé teszi, teljes kapacitással tudjunk újraindulni.” Elmondta azt is, hogy biztosítani akarják a munkatársak megélhetését, jelenleg a tavalyi és idei szabadságok kiadásával kezelik a helyzetet. Kiemelte, hogy az erre az évre szóló célkitűzéseik már nem érvényesek, de a teljes képet még nem látják. „A korlátozások nem tarthatnak örökké. Meg kell tanulnunk együtt élni az új helyzettel, mert a koronavírus nem fog eltűnni a korlátozások megszűnése után sem” – mutatott rá.
A Bridgestone Tatabánya Termelő Kft.-nél ugyancsak 1200-an dolgoznak. A kibocsátás 2018-ban 4,9 millió darab volt, ezt tornásznák fel idén 7,2 millióra. Ez azonban bizonytalanná vált, miután március utolsó hetében belassult a termelés, erre a hétre pedig le is állították.
A gumiabroncsipar a magyar gazdaság egyik legdinamikusabban fejlődő ágazata. A szektorban foglalkoztatottak száma közvetlenül mintegy 6, közvetve pedig több mint 15 ezer. A Magyar Gumiabroncs Szövetség becslése szerint a gumiabroncs-iparág a GDP 1,5-2 százalékát állítja elő, az értékesítés összege tavaly meghaladta az 530 milliárd forintot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.