A taxirendelések száma 80 százalékkal csökkent az elmúlt hetekben, a korábban átlagosan napi 4200 fuvart a járványhelyzetben mintegy 1200 követi, de hétvégéken csak 300-400 – mondta a Világgazdaságnak Tamás Miklós, a City Taxi elnöke. A szövetkezet 850 taxisnak szervezi a fuvart, és 30-40 dolgozót alkalmaz. Az elnök hangsúlyozta, hogy minden alkalmazottat meg szeretnének tartani. A jelen helyzetet szabadságolással, illetve fizetés nélküli szabadsággal próbálják áthidalni, és a taxisoknak csak a fele dolgozik egy-egy napon. A 74–86 ezer forintos fuvarszervezési díjat a City Taxi márciusban 25 százalékkal csökkentette, áprilisban és májusban pedig 25 ezer forint kedvezményt ad.
A Taxi4 értékesítési vezetője 70 százalék körüli visszaesésről számolt be, a cég korábban 320 egyéni vállalkozó taxisnak szervezett fuvart, ma csak 140-nek, ez a szám a hó végéig várhatóan húsz-harminccal esik. A cég a fuvarszervezési díjat március végétől a korábbinak a 40–55 százalékán tartja, amíg azt a piaci helyzet megkívánja – mondta a Világgazdaságnak Reif Zoltán, a Taxi4 értékesítési vezetője.
Többen tagdíjfenntartói státuszba léptek a Főtaxinál is. „Visszaesésünk 70 százalék körüli, csökkentettük a taxis partnereink tagdíját, és folyamatosan új üzleti lehetőségeket keresünk a kieső bevételek ellensúlyozása” – mondta a Világgazdaságnak Angyal Zsolt, a Főtaxi Zrt. vezérigazgatója. Tájékoztatása szerint a diszpécserközpont számára gyorsan meg tudták teremteni a távmunka műszaki feltételeit.
Országosan 90 százalékos visszaesésről számolt be a Világgazdaságnak Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke, aki szerint a szakmai közösséghez nem tartozó taxisok vannak a legnehezebb helyzetben. Sokan kényszerszabadságra mentek, és csak a minimális tagfenntartói díjat fizetik a fuvarszervezőknek. Emellett százával adják vissza a taxisengedélyeket, és más megélhetés után néznek. Az elnök nagy segítségnek tartaná, ha a veszélyhelyzet idején a személyszállító taxisok külön engedély nélkül szállíthatnának csomagot is. Ennek szervezése már zajlik.
Az év elején a budapesti utcákon mintegy hétezer taxi futott, ma 2500 sem. Az elnök szerint a turizmus fejlődése miatt nőtt jelentősen a taxisok száma, és még nem látható, hogy mikorra lesz ismét több fuvar. Esetleg évek is kellenek ahhoz, hogy az ágazat újra elérje a 2019-es év végi állapotot.
Budapesten
2500
taxi sem fut az utakon, az év elején még hétezer volt
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.