Az öt legnagyobb magyarországi söripari szereplő által áprilisban belföldön értékesített sör mennyisége 16,1 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól – mondta a Világgazdaságnak Kántor Sándor, a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója. A szövetségnek a Dreher, a Heineken Hungária, a Borsodi és a Carlsberg Hungary a tagja, de adatközléssel a Pécsi Sörfőzde is segíti a szervezet munkáját.
Kántor Sándor kifejtette, hogy április volt az első olyan hónap a söriparban, amelynek az elsőtől az utolsó napjáig éreztették hatásukat a koronavírus-járvánnyal kapcsolatos intézkedések. Ezzel összefüggésben az éttermeket, kocsmákat, kisvendéglőket és szállodákat tömörítő HoReCa-szegmens, amely normál körülmények között a vezető gyártók termelésének 30 százalékát adja, lenullázódott.
Ebből a Világgazdaság arra következtet, hogy a kieső vendéglátóipari értékesítés csaknem fele, 13,9 százaléka az áruházak kasszájába vándorolt,
mivel a bázisidőszak 83,9 százalékát elérő múlt havi eladások teljes mértékben a kiskereskedelemben csapódtak le.
Csomagolástípus szerinti bontásban aligha meglepő, hogy az elmúlt hónapban nemcsak a hordós sör eladása tűnt el teljesen, hanem az újratölthető, palackos sörök értékesítése is a tavaly áprilisi érték mindössze 27 százalékára esett. Magyarázatul szolgálhat, hogy békeidőben az újratölthető termékek 80 százaléka is a HoReCa-szegmensben talál gazdára. A szövetség igazgatója arról számolt be, hogy eközben az egyutas csomagolások kategóriája, azaz a PET-palackban vagy dobozos kiszerelésben kínált sörök forgalma együttesen mintegy 10-20 százalékkal növekedett. Ez a bővülés azonban nem kompenzálta a többi típus lejtmenetét.
A teljes cikk a Világgazdaság pénteki számában olvasható