BUX 51,946.86
+1.26%
BUMIX 4,349.07
+1.83%
CETOP20 2,359.97
+0.75%
OTP 17,895
+1.39%
KPACK 16,800
0.00%
0.00%
+2.18%
-0.27%
+0.22%
ZWACK 16,400
0.00%
+0.85%
ANY 1,605
+1.58%
RABA 1,510
-0.33%
0.00%
-0.23%
-1.11%
+2.11%
OPUS 249.5
+1.84%
+0.62%
+1.61%
+0.90%
+0.94%
OTT1 149.2
0.00%
+4.80%
MOL 2,446
+1.49%
+1.01%
ALTEO 1,395
+2.57%
+1.12%
+4.00%
EHEP 1,945
+2.37%
0.00%
+3.79%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+1.24%
+0.23%
0.00%
0.00%
SunDell 37,400
0.00%
+1.52%
0.00%
-4.09%
0.00%
0.00%
+0.96%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Wizz Air: csúcsprofit után vakrepülés

Az utazási korlátozások feloldásának üteme határozhatja meg a Wizz Air idei üzleti évét, a magyar kötődésű légitársaság rugalmasabb működése és stabil mérlege révén vetélytársainál kedvezőbb pozícióból indul a járvány miatt bizonytalan helyzetben.

Hét százalékot erősödött a Wizz Air londoni tőzsdén jegyzett részvényeinek árfolyama a diszkont-légitársaság éves beszámolójának közzétételét követően. A befektetők nemcsak a március végén lezárt üzleti évben elért, közel ötödével magasabb árbevételt és a 30 százalékkal rekordszintre ugrott adózott nyereséget díjazták, hanem láthatóan a menedzsment válsághelyzetre adott válaszaival és célkitűzéseivel is elégedettek lehettek.

A 2020-as üzleti évben kereken 40 millió utast szállító vállalat a járványhelyzetet övező bizonytalanságok miatt egyelőre ugyan nem adott profit-előrejelzést az idei évre, a korlátozások feloldása után azonban a kereslet gyors visszarendeződését várja.

Váradi József vezérigazgató szerint a nyáron 60 százalékos, szeptember és jövő március között pedig már 80 százalékos kapacitással repülnének, terveiket azonban még felülírhatják az utazási korlátozásokat előíró kormányzati intézkedések.

Fotó: AFP

Bár a vállalat korábban ezer dolgozó elbocsátását jelentette be a koronavírus-járvány közvetlen hatásai miatt, a tervezett flottabővítéstől a pandémia ellenére sem áll el a vállalat, amely idén tíz újabb gépet állítana hadrendbe, s ezzel a 2021-es üzleti év végére már 131 gépet üzemeltethet.

A Wizz Air továbbra is az egyik, ha nem a legjobban pozicionált légitársaság Európában, nagyon erős tőkeszerkezettel és kellő mennyiségű likviditással, amit az is támogatott, hogy a brit Covid–19-alapból 300 millió fontot tudott lehívni a diszkont-légitársaság mérlegének további erősítésére

– mondta lapunknak Bukta Gábor, a Concorde elemzője. A következő időszak ezzel együtt is egy nagy fekete dobozként kezelhető, mivel sok ország sokféleképpen csökkenti a járvány megfékezésére elrendelt utazási korlátozásokat, ezek feloldása esetén viszont a kereslet gyors visszaépülésére lehet számítani – tette hozzá a szakértő.

A teljes cikket elolvashatják a Világgazdaság csütörtöki számában

Kapcsolódó cikkek