BUX 51,365.99
-0.17%
BUMIX 4,362.09
+0.87%
CETOP20 2,351.98
+0.32%
OTP 17,565
+0.37%
KPACK 16,800
0.00%
0.00%
-2.13%
+0.27%
-0.45%
ZWACK 16,500
0.00%
0.00%
ANY 1,575
-0.32%
RABA 1,540
+1.99%
0.00%
+0.82%
-0.56%
+0.70%
+1.61%
+0.43%
0.00%
+0.45%
-1.92%
OTT1 149.2
0.00%
+1.68%
MOL 2,462
+0.08%
+1.98%
ALTEO 1,370
0.00%
0.00%
+7.30%
EHEP 1,900
-2.31%
0.00%
+0.71%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.21%
-0.71%
0.00%
0.00%
SunDell 37,200
0.00%
-1.49%
+1.37%
+2.35%
-0.68%
NUTEX 20.55
+0.74%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

A Suzuki Vitara lett a három és félmilliomodik elkészült autó

Egy hibrid meghajtású Vitara gördült le 3,5 milliomodikként a sorról Esztergomban, a Suzuki harmadik legnagyobb gyáregységében Japán és India után.

3,5 millió Suzuki modell készült közel 30 év alatt a japán leányvállalat esztergomi üzemében, 123 országba – derül ki a Magyar Suzuki Zrt. közleményéből.

A nemzetközi autóipari vállalat hatalmas utat járt be Magyarországon az 1991-es kezdetektől az elért jubileumig, hiszen fél évszázad után elsőként hozta vissza az autógyártást Magyarországra és lett mára az ország 10. legnagyobb árbevételű vállalata.

A 3,5 milliomodik autó a közönségkedvenc Vitara modell hibrid változata lett.

A vállalat kizárólag 48 Voltos ISG technológiával felszerelt Suzuki Vitara és SX4 S-CROSS modelleket készít a magyar és az EU-s piac számára 2020-ban.

3,5 millió Suzuki

Egy hófehér, hibrid meghajtású Vitara gördült le 3,5 milliomodikként a gyártósorról a közelmúltban Esztergomban, a Suzuki harmadik legnagyobb gyáregységében Japán és India után.

Fotó: Magyar Suzuki Zrt.

A Magyar Suzuki Zrt. fennállásának közel 30 éve alatt

  • Vitarából készült a legtöbb,
  • ezt követi az SX4,
  • a dobogó harmadik fokán pedig a Suzuki első hazai gyártású autója, az első generációs Swift szerepel.
  • Az esztergomi gyárban eddig elkészült 3,5 millió magyar Suzuki közül szép számmal futnak többek között a Dominikai Köztársaság, Guatemala, vagy a Csendes-óceán délnyugati részén található Vanuatu útjain is.

    A hazai értékesítésen túl a vállalat tavaly a legyártott közel 180 000 járművel összesen 123 országot szolgált ki a globális exportpiacokon.

    A teljes termelés 88 százaléka exportra történt.

    „Az ilyen mérföldkő mindig nagy ünnep számunkra, és ebben a sikerben minden munkatársunknak szerepe van. Ráadásul több olyan kollégánk is van, akik mind a 3,5 millió Suzuki legyártásában részt vettek akár a gyártósoron, akár az irodában végzett munkájukkal” – mondta el Yoshinobu Abe, a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgatója a jeles esemény alkalmából.

    Folyamatos fejlődésben

    1992-ben 1000 gépjárművet gyártott a vállalat, ma pedig naponta két műszakban hozzávetőlegesen 700 gördül le átlagosan a gyártósorról. Olyan ikonikus modellek kerültek ki az esztergomi gyárból ez idő alatt, mint a Swift három generációja (1992, 2005, 2010), a Wagon R+: Magyarország első egyterű járműve (2000), az Ignis (2003), az SX4 (2006), a Splash (2008), az SX4 S-CROSS (2013), vagy az eddigi legnépszerűbb Vitara (2015).

    Az első generációs Swifteknél még mindent kézi erővel szereltek össze, mindössze 4-6 robot segítette a termelést a hegesztőüzemben, mára már minden pontot robotok hegesztenek.

    A technológia lényegében minden új modell bevezetésével fejlődött.

    Az első autót 3 napig gyártotta a cég, ma 1 nap alatt készül el egy jármű az esztergomi üzemben.

    Az, hogy a 3,5 milliomodik autó a közönségkedvenc Vitara modell hibrid változata lett, szintén jól mutatja, hogy a Magyar Suzuki Zrt. fennállása óta az innovációra törekszik.

    https://youtu.be/uemvxPPbMJ8

    A fenntartható gyártás és üzemeltetés jegyében az új modellek, illetve modellfrissítések fejlesztése gyakorlatilag folyamatosan zajlik a Suzukinál a piaci trendeknek, igényeknek és a szabályozási környezetnek megfelelően, hogy minél több ember számára biztosíthassa a biztonságos vezetés élményét.

    Tavaly december óta a vállalat kizárólag új, 48 Voltos ISG technológiával felszerelt Suzuki Vitara és SX4 S-CROSS modelleket készít a magyar és az uniós piacok számára.

    Kapcsolódó cikkek