A múlt évben mindössze 1 százalékkal nőttek az Ariston Thermo Hungária Kft. eladásai elektromos vízmelegítőből, miután az utóbbi időszakban stagnált a termékcsoport magyarországi piaca. Az Ariston által szintén forgalmazott kazánok értékesítése a vonatkozó uniós szabályozás miatt lassult, amit az új építésű ingatlanok átadása sem tudott ellensúlyozni.
Viszont a hazai hőszivattyú-eladások 2018-as 24 százalékos növekedését 2019-ben még nagyobb bővülés követte. Az idén a társaság még többre számít, mert – mint Pavek Gábor ügyvezető rámutatott – 2021. január 1-jétől az új építésű ingatlanoknak legalább BB besorolású energetikai tanúsítványra lesz szükségük, azaz energiaellátásuk 25 százalékát helyi megújuló forrásból kell megoldani. Mivel pedig a magyarországi lakóépületeknek kevesebb mint 5 százaléka felel meg ennek a feltételnek, várhatóan még többen vásárolnak majd hőszivattyút.
Az igazgató a kft. múlt évi eredményszámait nem közölte, azok a nyilvánosan elérhető forrásokban sem szerepelnek még. Tavalyelőtt az Ariston az előző évi hatodával, 8,82 milliárd forintra növelte az árbevételét, az adózott eredménye pedig 31 százalékkal, 431 millió forintra nőtt az Opten szerint. A nemzetközi Ariston Thermo csoport 2019-es forgalma 1,71 milliárd eurót tett ki, 8,2 millió termék több mint 150 országban történt eladásának eredményeként. A csoport világszerte 7500 munkavállalót foglalkoztat, 42 országban 69 telephelye, hat fiókirodája, 26 gyártóüzeme van. Tizenöt országban 24 kutató-fejlesztő központot is működtet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.