Az elektromos autók esetében a hosszú távú utazástervezés egy rendkívül komplex probléma, mert a sofőröknek egyszerre kell ismerniük a töltők elhelyezkedését és adatait, valamint megbecsülniük utazás közben az autó merülését. Ez utóbbi viszont számos körülménytől függ, például az autó sebességétől, a hőmérséklettől, az akkumulátor állapotától vagy a tengerszint feletti magasságtól is.
Az utazástervezés mellett az árazás is kulcskérdés ezen a piacon. Az autók töltéséért már majdnem minden szolgáltatónál fizetni kell, ez azonban nagymértékben eltér a benzines vagy dízeles autók tankolásánál megszokottól. Tóth Zsófia, a Volteum ügyvezetője elmondta: a közvélemény-kutatásukból az is kiderült, hogy a különböző töltőknél alkalmazott árazás összehasonlítása is nehézséget jelent a felhasználók számára, hiszen létezik energia-, időalapú és alkalomhoz kötött árazás, sőt, ezeknek a kombinációja is. A megkérdezettek visszajelzései alapján fejlesztették ki az egyes töltők ár- és töltésiidő-összehasonlító funkcióját a Volteum applikációjában. A felhasználónak csak annyit kell megadnia, hogy hány százalékról hány százalékra szeretné feltölteni az autóját, és a térképen megjelenik a töltés ára és ideje minden egyes helyszínen. Erre az elektromos autót használóknak egészen mostanáig nem volt megfelelő eszközük.
A Volteum alapítója, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem hallgatóiból álló csapat szeretné elérni, hogy az autósok tudják hasznosítani a töltés alatti idejüket. Ezért a fejlesztési célok között szerepel a kapcsolt szolgáltatók rendszerének kiépítése, vagyis az, hogy a sofőrök össze tudják hangolni a mindennapi teendőjüket (például étkezés, vásárlás stb.) a töltés okozta kényszerpihenőkkel.
A Volteum tavaly – még InCharge néven – megnyerte a régió egyik meghatározó energetikai startupversenyét, az MVM Edisont, amely után első körös tőkebefektetésüket is megkapták a Smart Future Lab Zrt.-től (az MVM csoport része, elsősorban startupok inkubálásával foglalkozik). A tőkebefektetést idén januárban kapta meg a csapat, ekkor alapították meg a céget is.
Közben egyéb inkubációs lehetőséget is kerestek, így kerültek be a Start it @K&H programjába, amelyen keresztül tovább bővíthették szakmai kapcsolataikat, és mindkét inkubátortól sok szakmai segítséget is kaptak. Ennek eredményeként július 25-én piacra léptek az alkalmazással, amelyet pozitívan fogadott az autós- társadalom. Egyelőre még a béta verziója fut az applikációnak, de az első öt nap alatt már csaknem ötszáz letöltést értek el. Az alkalmazás a felhasználók számára ingyenes, a töltők üzemeltetőitől és a kapcsolt szolgáltatóktól érkezik majd a cég bevétele.
A csapat tervei szerint decemberig még az alkalmazás fejlesztésére fognak koncentrálni, és közben készülnek a második körös befektetésre. Jövőre ugyanis szeretnék külpiacra vinni az alkalmazást, első lépésben a szomszédos országok piacát szeretnék meghódítani.
A töltők árait és a töltési időt is összehasonlítja az applikáció
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.