BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Földgázos hajtással is választható

AM | Újabb belső égésű motorral szerelt kivitellel bővült az ­Audi A3-választék, a 30 g-tron jelzésű modellben 1,5-es turbómotor dolgozik, az üzemanyag pedig alapvetően földgáz, de vész esetére egy 9 literes térfogatú benzintank is van a fedélzeten. Ahogy az elődnél, úgy most is karbonból és üvegszálas műanyagból készített több­rétegű tartályokat használnak, amelyekben összesen 7 kilogramm 200 barra sűrített földgáz tárolható. Ezeket a padló alatt helyezik el. Az utastér mérete nem változik, de a csomagtér térfogata 380 literről 280 literre csökken.

A belső égésű motornál a hengerfejet, a befecskendezést, a turbófeltöltőt és a katalizátort módosítják, a sűrítési arányt 12,5:1-re emelik, és Miller-ciklus alapján üzemel a négyhengeres. A csúcsteljesítmény 131 lóerő, a maximális nyomaték 200 newtonméter (1400–4000/perc), alapfelszerelésként kapja a hétfokozatú duplakuplungos váltót a 30 g-tron. A szabványos fogyasztás 3,5-3,6 kilogramm 100 kilométeren, a földgázt és a benzint teljesen elhasználva 445 kilométer a WLTP-hatótávolság. Az Audi A3 30 g-tron forgalmazása szeptember 17-én indul Németországban, a 30 TDI-hez (116 lóerő) viszonyítva mintegy 1500 euró a felár.

A szabványos fogyasztás

3,5-3,6

kilogramm

száz kilométeren

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.