BUX 52,675.9
-1.97%
BUMIX 4,380.91
-0.93%
CETOP20 2,521.92
-0.69%
OTP 17,610
-3.32%
KPACK 8,550
0.00%
0.00%
-0.57%
0.00%
-2.20%
ZWACK 16,700
+1.83%
0.00%
ANY 1,550
+0.32%
RABA 1,405
0.00%
+1.87%
0.00%
+0.28%
0.00%
-1.76%
-1.16%
-0.22%
-1.03%
OTT1 149.2
0.00%
-1.29%
MOL 2,652
-1.27%
-1.44%
ALTEO 2,300
-2.13%
+4.55%
-0.81%
EHEP 1,700
-1.73%
-1.23%
-1.58%
MKB 1,972
0.00%
-3.74%
-0.35%
-1.71%
0.00%
SunDell 39,600
0.00%
-2.59%
-1.90%
0.00%
0.00%
+0.40%
-5.92%
GOPD 12,900
-0.77%
OXOTH 4,400
0.00%
-1.82%
NAP 1,826
-8.01%
0.00%
-4.17%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

A Mol is érdeklődhet a Budapest Airport iránt

A Bloomberg értesülései szerint a magyar olajtársaság mellett Jellinek Dániel ingatlanbefektető is az ajánlattevő konzorcium tagja.

Ajánlatot nyújtott be a Budapest Airport Zrt. megvásárlására egy hazai befektetőkből álló konzorcium, melynek tagja a Mol is – értesült a Bloomberg. A hírügynökségnek nyilatkozó források szerint az ajánlattétellel Jellinek Dánielt, az Indotek ingatlanfejlesztő csoport alapító-tulajdonosát bízta meg a konzorcium.

A vételi ajánlat összege nem ismert, az viszont igen, hogy a kormány még a koronavírus-járványt megelőzően három milliárd euróra becsülte a Budapest Airport értékét.

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető társaság évek óta külföldi tulajdonosok kezében van, a részvényeit az AviAlliance német reptérüzemeltető vállalat, a GIC szingapúri befektetési alap, valamint egy kanadai nyugdíjalap birtokolja.

A hírügynökségnek a Mol és Jellinek Dániel sem kommentálta a reptér megvásárlására tett ajánlatról szóló értesüléseket.

Lapunk megkeresésére is mindössze annyit közölt az olajtársaság, hogy

a Mol piaci értesüléseket, pletykákat nem kommentál.

A tulajdonosok közül is csak az AviAlliance reagált a Bloomberg megkeresésére, válaszuk szerint

hosszú távú befektetőként és repülőtér-üzemeltetőként hisznek a befektetésük gazdasági lehetőségeiben és hosszú távú növekedésében, vagyis nem áll szándékukban megválni a Budapest Airporttól.

Fotó: Budapest Airport

A Bloomberg emlékeztet rá, hogy Orbán Viktor miniszterelnök már a reptér privatizációjának 2005-ös elindításakor arról beszélt, hogy a folyamatot vissza kell fordítani, és évek óta célja, hogy a stratégiai ágazatokhoz hasonlóan újra hazai tulajdonost kapjon a budapesti reptérüzemeltető.

A Budapest Airport egészen a pandémia kitöréséig a világ egyik leggyorsabban növekvő közepes méretű légikikötőjének számított, az elmúlt három évben bevételei 43 százalékkal nőttek, 2019-ben már 331 millió euróra rúgtak. A járványhelyzet alapjaiban rengette meg a légi közlekedést, melynek negatív hatásait a Budapest Airport is megérezte.

A vállalat az utazási korlátozások és a visszaeső utazási kedv miatt szeptemberben újabb, 236 dolgozó elbocsátását jelentette be, és idén már csupán 5,5 milliós utasforgalommal számol. Tavaly még 16,2 millió utast kezelt a társaság.

Kapcsolódó cikkek