BUX 52,838.78
-0.05%
BUMIX 4,172.22
-0.14%
CETOP20 2,408.27
-1.65%
OTP 17,980
+0.73%
KPACK 7,300
-2.67%
0.00%
-3.23%
+1.04%
-0.40%
ZWACK 16,700
0.00%
0.00%
ANY 1,565
+1.62%
RABA 1,340
+0.37%
0.00%
+0.60%
-0.88%
+1.98%
OPUS 203.5
-3.10%
-7.50%
-0.96%
-5.03%
-0.60%
OTT1 149.2
0.00%
-1.30%
MOL 2,728
-0.80%
-1.67%
ALTEO 2,120
0.00%
-15.25%
+1.67%
EHEP 1,495
-0.99%
0.00%
-0.85%
MKB 1,972
0.00%
-2.87%
+0.97%
0.00%
0.00%
SunDell 39,400
0.00%
-2.83%
+1.63%
-5.13%
0.00%
+3.12%
NUTEX 14.24
-2.86%
GOPD 12,300
-0.81%
OXOTH 4,500
-1.75%
-1.52%
NAP 1,130
-4.07%
+1.47%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Tíz százalékkal nőtt az IKEA forgalma

Egyre erősebb az IKEA az online értékesítésben, de továbbra is a hagyományos vásárlásból érkezik a nagyobb bevétel.

Az IKEA lakberendezési áru­ház bevétele a tavaszi zár­va tartás ellenére is 10 százalékkal nőtt a társaság 2020. augusztus 31-én befejeződött pénzügyi évében. Az online értékesítés iránti igény a duplájára nőtt, ez adta a teljes fogalom 13 százalékát – mondta a Világgazdaságnak Münzner Tímea, az Örs vezér téri IKEA áruházvezető-helyettese.

Az áruházak értékesítése ezen belül nyilvánvalóan esett az említett 47 napos zárva tartás során, amikor csak a házhoz szállítás és a „Kattints és vedd át” szolgáltatás működött.

Az online vásárlások márciusban és májusban voltak a legélénkebbek, és a lendületük az áruházak újranyitása után is megmaradt.

A járvány azonban világszerte problémát okozott a gyártásban és a szállításban, emellett az üzletláncnak a megváltozott vásárlási szokásokra és elvárásokra is reagálnia kellett:

a fenntarthatóságra törekvés során például az IKEA olyan átalakításokat hajt végre, amelyekkel még elérhetőbb, megfizethetőbb és fenntarthatóbb tud lenni.

Fotó: Kallus György

A járvány miatt nem bocsátott el munkavállalókat a vállalat, sőt, kétszázat fel is vett, már több mint 1600 dolgozója van. A létszámbővítés okát ugyan nem közölték, de vélhetően az erősödő online értékesítésből származó többletfeladatok állnak a háttérben.

Münzner Tímea rámutatott, hogy változik a vásárlók médiafogyasztása is, egyre többen keresnek inspirációt digitális csatornákon az otthonukból, amire szintén reagál a vállalat. Többek között megkezdte online tervezési szolgáltatásának a bevezetését, megújította a weboldalát, és – bár konkrétumot egyelőre nem tudni – újabb digitális megoldásokat tervez.

A svéd anyavállalat néhány hete már közölte, hogy megszűnik a hetvenéves IKEA-katalógus, amelyet egyébként is egyre kevesebben forgattak.

Az IKEA Magyarország januárban még arról számolt be, hogy a 2019. augusztus 31-én zárult pénzügyi évében 20,5 százalékkal, 90,3 milliárd forintra nőtt a forgalma. A három magyarországi áruházának valamelyikét 6,7 millióan keresték fel, és 3,5 millióan vásároltak is.

És bár már januárban is erősödött a vállalat online értékesítése, ám továbbra is kiemelkedő a hagyományos vásárlás szerepe, ezért több mint 1,7 milliárd forintot fordított a cég az áruházai fejlesztésére.

A vállalatnak 2030-ra teljesen át kell állnia a fenntartható működésre, ezért már minden új terméket úgy terveznek, hogy újrafelhasználható, újraértékesíthető, újrahasznosítható legyen.

Ennek egyik lépéseként az IKEA 2020. június 15-én elindította a magyarországi használtbútor-programját, amelyben átveszi a vásárlóktól a használt, de biztonságos és jó állapotú IKEA bútorokat.

Harminc országban

Az Ingka csoport 35,2 milliárd eurós IKEA kiskereskedelmi bevételről számolt be a 2020-as pénzügyi évre az előző évi 36,7 milliárd euró után. Az online értékesítés 60 százalékkal nőtt, míg a 2019-es pénzügyi évben 48 százalékkal. Az online forgalmazás a teljes értékesítés 18 százalékát adta, míg egy évvel korábban a 11 százalékát. Az IKEA márkát használó Ingkát Ingvar Kamprad alapította harminc éve. Harminc országban működnek IKEA áruházak.

 

Kapcsolódó cikkek