Cégvilág

Keresztbe tettek a Huaweinek az amerikai szankciók

Számottevően lassult a kínai telekom-óriás forgalom- és profitnövekedése a Trump elnöksége alatt bevezetett kereskedelmi korlátozások miatt.

Jelentősen lassult a Huawei kínai telekommunikációs óriásvállalat nyereségének és forgalmának emelkedése tavaly, miután

az okostelefonok üzletága megsínylette a Huawei ellen elrendelt amerikai szankciókat

- derült ki a vállalat Sencsenben tartott, videolinken keresztül az interneten is közvetített éves mérlegbeszámolóján.

A Huawei-t 2019-ben a Donald Trump akkori amerikai elnök vezette kormányzat feketelistára tette nemzetbiztonsági aggályokra hivatkozva,

ellehetetlenítve a kínai cég számára a készülékeihez használt, amerikai fejlesztésű technológiákra épülő alkatrészek beszerzését – írta a Reuters.

Az elmúlt egy évben erősen helytálltunk a nehézségekkel szemben

- mondta Ken Hu, a Huawei soros elnöke.

Hozzátette:

2020-ban a növekedési ütem lassulását tapasztaltuk, és az életünk nem volt könnyű. Az Egyesült Államok korlátozásai hatással voltak fogyasztói üzletágunkra, különösen a mobiltelefonokéra.

A Huawei forgalma tavaly 3,8 százalékkal nőtt éves összehasonításban a múlt évben, 891,4 milliárd jüant (136,7 milliárd dollár) elérve. A növekedés üteme ezzel nagy mértékben mérséklődött a 2019-ben regisztrált 19,1 százalékos bővüléshez képest.

A vállalat nettó nyeresége tavaly a 2019-eshez képest 3,2 százalékkal 64,6 milliárd jüanra (9,9 milliárd dollár) emelkedett, ami ugyan az eddig elért legmagasabb éves nettó nyereség a vállalat történetében, ám a bővülés üteme szembetűnően csökkent az elmúlt évekhez képest. A nettó profit 2019-ben 5,6 százalékkal, 2018-ban pedig 25 százalékkal nőtt.

Fotó: Veja/Shutterstock.com

Az értékesítési árbevétel Kínában 15,4 százalékkal 584,9 milliárd jüanra (89,7 milliárd dollár) emelkedett. Az ázsiai-csendes-óceáni térségben – Kína nélkül – 8,7 százalékos, az európai és a közel-keleti térségben pedig 12,2 százalékos értékesítései árbevétel-növekedést ért el a vállalat éves bázison.

Az okostelefon értékesítéseket is magában foglaló készülék üzletág forgalma éves összevetésben 3,3 százalékkal 483 milliárd jüanra (74,1 milliárd dollár) bővült 2020-ban, ami a teljes éves bevétel 54 százalékát jelentette. 2019-ben az üzletág még 34 százalékos növekedést produkált éves bázison.

A mobil távközlési hálózati berendezéseket gyártó üzletág forgalma 2020-ban az előző évhez hasonlóan 302,6 milliárd jüant (46,4 milliárd dollár) ért el, a növekedésnek ezen a területen elsősorban az szabott gátat, hogy az Egyesült Államok nyomására több ország zárta ki a Huaweit az ötödik generációs mobilhálózat kiépítéséből.

A Huawei arról a korábbiaktól eltérően

nem számolt be ez alkalommal, hogy 2020-ban hány okostelefon-készüléket adott el.

A vállalat tavaly bevételének 15,9 százalékát, 141,9 milliárd jüant (21,8 milliárd dollár) fordított kutatás-fejlesztésre.

 

 

telekommunikáció Huawei forgalom
Kapcsolódó cikkek