BUX 39,707.19
+0.96%
BUMIX 3,780.03
+1.95%
CETOP20 1,793.99
-0.41%
OTP 8,534
+1.72%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
+0.47%
+0.59%
+0.20%
ZWACK 18,500
-0.27%
+4.97%
ANY 1,565
-1.26%
RABA 1,125
+2.27%
0.00%
+3.42%
+2.58%
-1.90%
+1.81%
+5.69%
+0.92%
0.00%
-1.22%
OTT1 149.2
0.00%
+23.89%
MOL 2,950
+1.30%
+3.64%
ALTEO 2,410
+2.12%
0.00%
0.00%
EHEP 1,050
+1.94%
0.00%
+0.77%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+11.94%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
0.00%
-0.39%
0.00%
-3.45%
+0.40%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,690
0.00%
-0.46%
NAP 1,240
0.00%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Mivel töltjük az időnket karantén idején?

A pandémia alatti bezártság alatt az ember napirendje, életvitele, lelki egyensúlya sokféle módon megbomlik.

Mindenki tudja, mert megtapasztalta: a pandémia alatti bezártság alatt az ember napirendje, életvitele, lelki egyensúlya sokféle módon megbomlik. A megváltozott rendszerben új napirendre, más életvitelre rendezkedünk be. Vajon mit csinálunk a bezárt napokon?

Természetesen vásárlunk – webshopokból rendeljük házhoz nemcsak az élelmiszert, hanem az életvitelünkhöz szükséges eszközöket is: ez pedig rámutat arra, hogy mivel is töltjük ki az időnket.

Ennek jártunk utána az Alza.hu saját belső kutatása alapján.

A webáruház termékkínálata elég széles skálán mozog ahhoz, hogy általános képet alkossunk arról, hogy mik a legnépszerűbb programok manapság Magyarországon a pandémia idején.

Mivel a jelenlegi szigorítások között a webshopok azon kevés lehetőség közé tartoznak, ahol az emberek beszerezhetik a számukra szükséges legtöbb terméket, az online vásárlás hűen tükrözi jelenlegi érdeklődésüket és tevékenységeiket. Ezért értékesítési adataink mélyére ástunk, hogy felderítsük a legforróbb trendeket.

- mondta Takács Csaba, az Alza magyarországi vezetője.

Fotó: Shutterstock

Már az első öt legnépszerűbb kategória is sokat elárul.

A legnépszerűbb kategóriák:

1. home office eszközök

2. sportolás, kertészkedés eszközei, autós-motoros kiegészítők

3. háztartási eszközök, konyhai nagygépek, világítás

4. játékkonzolok és játékok, digitális fotózás és videózás

5. szépségápolás

Tehát az biztos, hogy rengetegen vagyunk, akik otthonról dolgoznak, tanulnak. Ebben nincsen semmi meglepő, hiszen már a karantén első szakaszában is sok szó esett a távmunkáról, távtanulásról, digitális oktatásról.

Ennek minden bizonnyal vannak előnyei is, mint például a közlekedési igény csökkenése, a mérsékeltebb stresszfaktorok, a megszokott otthoni környezet, de a második csoport rámutat a hátrányaira is.

Valószínűleg sokunknak megy már az agyára az otthon üléssel és monitornézéssel töltött egész napos robot, ezért egyre népszerűbb a sportolás, kertészkedés, az otthonból a természetes környezetbe való menekülés vagy éppen pihenés, terápia terjedése.

Az otthonnal való foglalkozás a harmadik legnagyobb csoport, ami magától értetődően következik abból, hogy túl sokat vagyunk otthon és sokkal több minden szemet szúr. Főleg a háztartási munkára és a konyhára koncentrálunk, így aztán azt szépítgetjük, oda választunk új berendezéseket.

A szabadidőt, feltöltődést úgy tűnik, egyre szélesebb körben szeretjük konzolok előtt tölteni, és a fotózásra, filmezésre is több időt fordítunk, mint normális időkben.

Ez mind arra mutat, hogy a családdal töltött többlet időből megpróbáljuk a legtöbbet kihozni, és pozitívan megélni a kényszerhelyzetet.

És nem felejtettünk el magunkkal foglalkozni, sőt minden jel arra mutat, hogy több időt szánunk magunkra: a szépségápolás termékkategóriája az ötödik helyével azt mutatja, hogy bizony kihasználjuk a megnövekedett szabadidőt a saját magunkkal való törődésre.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek