BUX 44,034.83
+1.30%
BUMIX 3,777.58
-0.62%
CETOP20 1,851.66
+1.48%
OTP 9,290
+4.03%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
ZWACK 17,400
0.00%
0.00%
ANY 1,585
+2.92%
RABA 1,125
-0.88%
+4.46%
+0.32%
-0.66%
0.00%
-0.52%
+4.17%
-4.99%
0.00%
-0.95%
OTT1 149.2
0.00%
-1.77%
MOL 2,936
+1.24%
DELTA 39.15
+0.90%
ALTEO 2,760
-0.72%
0.00%
+0.91%
0.00%
0.00%
-0.64%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-2.05%
+1.11%
0.00%
SunDell 45,800
0.00%
+0.29%
+5.08%
-3.33%
0.00%
-0.77%
+5.29%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,490
0.00%
+0.94%
NAP 1,192
-3.09%
0.00%
-5.84%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

A Google bevezette a mobile-first indexelést

2021 márciusában élesre váltott a Google új indexelési eljárása.

 

Fotó: net-position.hu

Mobile-first érthetően, avagy mi változik a mobilalapú Google-indexeléssel?

Az elmúlt években a techvilág vissza-visszatérő híre volt a mobile-first indexelés megjelenése. 2021 márciusában végül valóban élesre váltott a Google új indexelési eljárása, ami ezentúl a mobileszközökre optimalizált weboldalakat fogja előnyben részesíteni az indexelés során. Ez számos weblaptulajdonosnál nem fog komolyabb változást jelenteni, azonban azoknak, akik eddig nem fordítottak kellő figyelmet a mobiltelefonos optimalizációra, itt az idő átgondolni keresőoptimalizálási és webfejlesztési stratégiájukat. Lássuk, mit is jelent a mobile-first indexelés!

Akik érdeklődnek a keresőoptimalizálás iránt, tudhatják, hogy a keresőóriás az úgynevezett indexelés során bizonyos időközönként feltérképezi az internet különböző weblapjait, és másolatokat készít róluk, hogy ezek alapján összeállíthassa a felhasználók kereséseire adott találati listáit. A mobile-fist indexelés annyiban változtat a Google módszerén, hogy ezentúl az egyes weblapok átnézésekor nem a honlap asztali, hanem az okostelefonon megjelenő változatait veszi figyelembe elsődlegesen.

Hogy miért volt szükség a változtatásra? Egyszerűen szólva a Google korábbi módszerét egy olyan világban találták ki, amikor minden felhasználó asztali számítógépről vagy laptopról internetezett. A kétezertízes évektől kezdődően azonban számottevően megugrott azoknak a száma, akik kizárólag az okostelefonjukon vagy a tabletjükön böngésznek a weben – mára pedig ők lettek többségben. A Google változtatása az utóbbi felhasználók kényelmét szolgálja, hiszen így elsődlegesen azok a weboldalak kerülnek a találati listára, amelyek a mobileszközökön is könnyedén olvashatók, azaz mobilbarátok.

Keresőoptimalizálás mobileszközökre

Fotó: net-position.hu

A mobileszközökön való könnyű fogyaszthatóság és a keresőoptimalizálás szempontjából is leghatékonyabb weblapfejlesztési technikák a honlapok adaptív vagy reszponzív módon való kialakítása. Az adaptív weboldalak alkalmazkodnak az okostelefonok, tabletek és asztali eszközök legelterjedtebb képarányaihoz, míg a reszponzív oldalak bármilyen képernyőarányhoz képesek rugalmasan hozzásimulni. Amennyiben egy adott oldalt ilyen technikákkal terveztek, a weblaptulajdonosnak sem kell aggódnia a mobile-first indexelés miatt, hiszen az oldala automatikusan mobilbarát.

Problémák akkor jelentkezhetnek, ha a weblapfejlesztő régebbi módszerek alapján kialakított egy asztalra optimalizált és egy külön linken elérhető, mobiltelefonra optimalizált honlapot. Ilyen esetekben mostantól különösen oda kell figyelni, hogy ne legyenek eltérések a különböző eszközökön megjelenő weblapverziók között, hiszen ha a mobilbarát verzión esetleg nem minden értékes tartalom szerepel, az a Google indexében sem fog megjelenni.

Érdemes arra törekedni tehát, hogy weboldalaink minden eszközön ugyanolyan könnyen befogadhatók, valamint ugyanolyan jó minőségűek legyenek, így segítve a felhasználói élmény javítását és a keresőoptimalizálás hatékonyságát.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek