A 15-20 százalékos sávba emelte idei bevétel-növekedési várakozását az Adidas az első negyedévben felmutatott erős forgalomra hivatkozva,
amikor is 20,2 százalékkal több, 5,27 milliárd euró folyt be a világ második legnagyobb sportfelszerelés-gyártójának kasszájába.
A konszenzust a forgalom 5,2 százalékkal haladja meg. Legnagybb ütemben a lábbelik eladása nőtt, 31 százalékkal. Érdekesség, hogy tovább erősödött Kína, mint bevételi forrás szerepe a mérlegben: Észak-Amerikát már lehagyták, s a 26,5 százalékos részarányukkal már csupán a 7 százalékpontra vannak az Európa-Afrika-Közel-Kelet régiótól.
Kiemelkedően magas az online eladások 43 százalékos bővülése, amit elsősorban a járvány miatti boltbezárások és korlátozások gerjesztettek.
A jövedelmezőségre sem lehet panasz, a bruttó marzs 2,1 százalékponttal 51,8 százalékra emelkedett, köszönhetően a készletek leépülésének. Az adódott eredmény a bázisidőszak 26 milliójáról 502 millió euróra nőtt. Ezzel máris túllőttek mind a 432 milliós konszenzuson, mind a tavalyi gyászos év teljes, 461 millió eurós profitján, az idei tervük 1,25-1,45 milliárdról szól.
Az Adidas nem tudott még megszabadulni a hátán lévő púptól, azaz a Reebok márkától, amely nem tudta hozni a várakozásokat.
Leválasztásával kapcsolatos költségek az üzemi eredményt az idén 250 millió euróval terhelik, és még 2022-re is marad egy 75 millió körüli ballaszt,
de rá egy évvel már nem rontja az Adidas mérlegét a Reebok, amelynek potenciális vevőiről nem szól a jelentés.
Kasper Rorsted vezérigazgató közleményében a főbb mutatók villámgyors felpattanását méltatta, noha a piaci környezet ma is távol áll az ideálistól, az oltakozás vontatott haladása miatt sokhelyütt velünk maradnak még a korlátozások.
Fokozatosan visszatérnek viszont a nézők a stadionokba és sorra jönnek a nemzetközileg jegyzett sportesemények, mint a labdarúgó Európa-bajnokság és a Copa America.
Nem sorolják ide a tokiói olimpiát, amelyet a járvány miatt közönség nélkül rendeznek meg. Nézettsége és marketingértéke így lényegesen csökken.