Az Audi Hungaria Zrt. 7,5 milliárd euró árbevételt ért el tavaly, egymilliárd euróval, 12,2 százalékkal kevesebbet, mint 2019-ben. Korábbi közlése szerint járműgyártása megközelítette a 2019-es szintet: gyártósorairól 155 ezer autó gördült le, és 1,7 millió motor készült. A győri gyárban 1993 óta több mint 38 millió motort és másfél millió autót gyártottak, és onnan kerültek ki az e-Tron autók, az RS modellek és a Lamborghini lemezelései is. A három hazai autógyárból egyedül az Audi adózott eredménye nőtt. A 2020-as érték 499 millió euró, a 2019-es 353 millió euró volt. A vállalat tavaly 171 millió eurót fordított beruházásra, ezen belül elsősorban gyártásfejlesztésre. A győri gyár tavaly karbonsemlegessé vált.
Az idén a csiphiány nehezíti az autóipar helyzetét. Az Audi Hungaria motor- és járműgyártása a program szerint zajlik. Ugyan az év elején két hétig csak egy műszakban folyt a munka, azóta azonban nem volt termeléskorlátozás, sőt, a nagy rendelésállomány miatt pótlólagos műszakra is szükség volt. A vállalat az idén újabb bővítést is bejelentett, eszerint 3,8 milliárd forintból 3,8 ezer négyzetméterrel növeli az exkluzív szériás gyártás területét, és a logisztikai csarnok is bővül 2,5 ezer négyzetméterrel. A szerszámgyárban 52 ezer négyzetméteren fejlesztenek présszerszámot és karosszériagyártó berendezést.
Nehéz volt a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. éve is, bevétele a 2019-es 3,6 milliárd euró után 3,4 milliárdra esett, az adózott eredménye pedig hatalmasat zuhant: a 95 millió euróról 39 millióra. A kecskeméti gyárban tavaly több mint 160 ezer személyautó készült, és elindult két plug-in hibrid modell gyártása. Bejelentették, hogy több mint százmillió eurós beruházással kialakítanak egy 23 ezer négyzetméteres présüzemet, megduplázva a gyár préskapacitást. Az üzem várhatóan jövőre kezd működni.
A kecskeméti gyár a globális csiphiány miatt januárban másfél hétig szüneteltette a termelést, majd április 26. és május 2. között is leállásra kényszerült. Az idei utolsó negyedévben várhatóan megkezdi a tisztán elektromos hajtású autók sorozatgyártását.
A hazai autógyárak közül a legnagyobb arányban a Magyar Suzuki számai romlottak tavaly. A társaság nettó árbevétele a 2019-es 2,4 milliárd euróról 1,65 milliárd euróra, adózott eredménye pedig 84 millió euróról 20 millió euróra esett. Az esztergomi gyár termelése 30 százalékkal maradt el a tervezettől a járványhelyzet miatti leállás, valamint a belföldi és külföldi korlátozó intézkedések miatt – ezt a vállalat 2020 végén közölte a Világgazdasággal. A piac azt is megérezte, hogy a társaság 2019 végén kiürítette a raktárait, a következő tavaszi járványhelyzet hatása így – a különösen rövid gyártási átfutási idő miatt – azonnal jelentkezett a forgalomba helyezések csökkenésében.
Az év elején a vállalat átlagosan 8 százalékos alapbéremelést jelentett be. A csiphiány egyelőre nem érintette a termelést, a gyár zavartalanul üzemel.
Az Audi Hungaria
499
millió eurós adózott eredményt ért el
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.