Cégvilág

Nagyot ment tavaly, mégis átalakítja termelését a pécsi dohánygyár

A magasabb dohányárak és jövedéki adó növekedése is nagyban hozzájárult ahhoz, hogy csaknem 140 milliárd forintra emelkedjen a BAT Pécsi Dohánygyár Kft. belföldi értékesítése tavaly. Emellett 20 milliárd feletti exportforgalmat is realizált a cég, miután nagyobb termelési volumen és a magasabb költségszint jellemezte a bérmunkagyártást. A BAT egyúttal termelése átalakítását is bejelentette, főszerepet kap a dohánymentes nikotinpárna.

A BAT Pécsi Dohánygyár Kft. 139,99 milliárd forintra növelte tavaly a belföldi értékesítés nettó árbevételét az előző évi 134,36 milliárdról – derült ki az éves beszámolójából, a társaság pedig a magasabb értékesítési árakkal és a jövedéki mértékével indokolta a változást. Ezzel együtt az exportforgalom is bővült: a 2019-es 16,95 milliárd forintról 20,27 milliárdra kúszott fel, mely mögött a bérmunkagyártás és az ahhoz kapcsolódó bevételek állnak. A BAT magyarázata szerint a bérmunkagyártás árbevételét a nagyobb termelési volumen és a magasabb költségszint eredményezte. Az egyéb bevételek 21,08 milliárd forintról 49,61 milliárdra ugrottak a más társvállalat részére értékesített gépek és berendezések, illetve az értékesített vevőkövetelések magasabb állománya miatt.

Az adózás előtti eredmény 7,64 milliárd forintról 10,52 milliárdra nőtt, a munkavállalók száma pedig – az átlagos statisztikai létszámot tekintve – 825-ről 903-ra emelkedett.

Fotó: Getty Images

Az éves beszámolón túl fontos fejlemény, hogy átalakítja termelését a pécsi dohánygyár, annak érdekében, hogy meg tudjon felelni a csökkentett kockázatú dohánytermékek, így a modern, dohányt nem tartalmazó nikotinpárnák iránt folyamatosan növekvő piaci keresletnek. A BAT egyúttal elkötelezett amellett, hogy csökkentse az üzleti tevékenysége egészségre gyakorolt hatását, ezzel összefüggésben a legtöbb cigarettamárka helyi gyártását beszünteti, csak a legismertebb hazai márkája előállítását tartja meg Pécsen. A vállalat az elmúlt évben világszerte 3 millióval növelte azon fogyasztóinak a számát, akik a csökkentett kockázatú termékeit fogyasztják, számuk 2020 végére elérte a 13,3 milliót.

Az átalakulás egy újabb lépés afelé, hogy a BAT olyan alternatívákat tudjon kínálni fogyasztóinak, amelyek potenciálisan kevésbé ártalmasak és amelyekkel képes csökkenteni tevékenységének egészségre gyakorolt hatását. Mindent megteszünk azért, hogy a lehető leghatékonyabb módon járuljunk hozzá a globális célok megvalósításához. Pécsen egy éven belül megdupláztuk a termelésünket: egyről kétmilliárdra növeltük a nikotinpárnák gyártását. Az átalakítás azt bizonyítja, hogy a BAT elkötelezett Magyarország iránt, a Pécsi dohánygyárra pedig úgy tekint, mint amely fontos szerepet tölt be a jobb holnap érdekében megalkotott programja megvalósításában

– mondta Orosz Zoltán, a BAT Pécsi Dohánygyár Kft. ügyvezetője.

dohányipar dohánygyár BAT Pécsi Dohánygyár Kft. árbevétel jövedéki adó
Kapcsolódó cikkek