BUX 41,473.45
-3.32%
BUMIX 3,899.47
-2.03%
CETOP20 1,970.31
-1.12%
OTP 10,290
-4.50%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-0.84%
-1.68%
-0.20%
ZWACK 17,050
-2.29%
0.00%
ANY 1,600
-2.44%
RABA 1,155
-0.86%
0.00%
0.00%
-9.88%
-0.46%
-5.25%
+25.00%
-0.37%
0.00%
-0.14%
OTT1 149.2
0.00%
-2.46%
MOL 2,716
-5.37%
-1.76%
ALTEO 2,350
-1.26%
0.00%
-2.52%
EHEP 1,515
+3.41%
+1.42%
-0.51%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.17%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
-0.95%
+1.90%
-2.57%
0.00%
0.00%
-0.93%
-2.42%
GOPD 12,700
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
-0.45%
NAP 1,172
-4.56%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

A Daimler akkumulátorcellák gyártásába kezdhet

A stuttgarti vállalat a korábbi stratégiájával ellentétben saját magának gyártana akkumulátor-cellákat, így függetlenedne beszállítójától. Egyelőre még a gyártás helyszíne is kérdéses, de akár Magyarország is lehet.

A Daimler be akar szállni az akkumulátorcellák gyártásába, miután a stuttgarti vállalatnak meggyűlt a baja beszállítóival – írja a Business Insider vállalati forrásokra hivatkozva.

A hír azért is meglepő, mert a Daimler eddig inkább kész termékeket szerzett be a világpiacról, és a stuttgarti cég nem akart a gyártással foglalkozni. Bár Ola Kaellenius, a Daimler vezérigazgatója egészen a közelmúltig ragaszkodott ehhez a stratégiához, a Business Insider céges körökből azt tudta meg, hogy a menedzser véleménye gyökeresen megváltozott a kérdésben.

A nagy fordulat oka pedig az, hogy a Daimler beszállítójával komoly gondok adódtak.

A cég még 2019-ben kötött megállapodást a kínai Farasis Energy gyártóval a lítium-ion akkumulátor cellák szállítására a 2021-27 közötti időszakra.

A megrendelésnek köszönhetően tavaly a Farasis gyárépítésbe kezdett Németországban.

Ugyanakkor, az együttműködés nem ment gördülékenyen, a kínai fél a Daimler számára elfogadhatatlanul gyenge minőségű akkumulátorokat szállított

– írja a Manager Magazine. De még ez sem volt elég, ugyanis a gyár átadása is késett.

Fotó: Silas Stein / DPA / dpa Picture-Alliance /AFP

A Daimler a sorozatos problémák miatt úgy döntött, hogy véget vet az akkumulátor-beszállítónak való kitettségének, így mostantól a stuttgarti székhelyű cég a gyártásra is összpontosít

– mondta Ola Kaellenius a Business Insider értesülései szerint. A lap ugyanakkor arra hívja fel a figyelmet, hogy továbbra sem tudni, hogy a stuttgarti cég teljesen önállóan, vagy egy partnerrel együttműködve tervezi-e az akkumulátor cellák gyártását.

A múlt héten a Manager Magazin azt írta, hogy a Daimler felgyorsítja az elektromos autók bevezetését, miközben fokozatosan kivonja a gyártásból a hagyományos, fosszílis üzemanyaggal működő modelljeit. A német autógyártó tehát nem az eredeti 2024-25-re tervezett időpontban, hanem már egy évvel előbb piacra dobja elektromos-palettáját a lap szerint, ám az újság értesülését a Daimler szóvivője nem kommentálta.

Az elmúlt időszakban több autógyártó is bejelentette, hogy fokozatosan áttér az elektromos meghajtású gépjárművek készítésére. A Mercedes-Benz márciusban közölte, hogy felgyorsítja az átállást, de nem közölt részleteket arról, hogy milyen gyorsan változik majd villany meghajtásúra a modellek többsége. Néhány autógyártó, például a Volvo határozottabb volt, a patinás gyártó közölte, hogy 2030-ra kizárólag akkumulátor meghajtású autókat gyárt majd, azaz teljesen kivonja benzines-, és dízel modelljeit újautó kínálatából.

Az elektromos járművek akkumulátorgyártói az igények hallatán gyors kapacitásnövelésbe fogtak, az EV akkumulátorok globális piaca az előrejelzések szerint 25,3 százalékos összetett éves növekedési rátával (CAGR) fog bővülni a 2021-es 27,3 milliárd dollárról 2025-re 67,2 milliárd dollárra. Az olyan tényezők, mint az akkumulátortechnológia fejlődése, a támogató kormányzati szabályozások, valamint az új plug-in EV modellek bevezetése hozzájárulnak az EV akkumulátorok piacának növekedéséhez – emlékeztet a GlobeNewswire.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek