Egész Európára kiterjedő gyűjtőszolgáltatása igénybevételére buzdítja ügyfeleit az Ekol Logistics Kft., tapasztalatai szerint ugyanis partnerei sokszor csak egy részrakomány, kisebb dobozok, esetleg egy-két raklapnyi áru szállításával bízzák meg.
Fuvarozói szemmel azonban az az ideális – mutat rá –, ha az áru kitölti a gépjármű teljes rakterét.
Az erre létrehozott gyűjtőszolgáltatás költséghatékony, mert a megbízók közösen viselik a fuvarterheket, a szállítás pedig könnyen tervezhető a rendszeres járatok révén. A török hátterű Ekol – mint írja – a törökországi és a spanyolországi viszonylatban a legerősebb.
Kamionjainak Spanyolországba Budapestről Barcelonán át vezet az útjuk, importban heti három-négy, exportban heti két indítással, de Madridba is van egy heti közvetlen oda-vissza járata. (Expressz-szolgáltatását két sofőrrel, hosszabb pihenő nélkül, akár 48 óra alatt teljesíti.)
A törökországi fuvarok Budapestről Trieszten és Yalován át haladnak, tengeri szállítás beiktatásával. Az expressz-gyűjtőforgalom a közúton, két gépkocsivezetővel folyik Budapest és Isztambul között. Budapestről heti négy alkalommal indulnak járatok Törökországba, onnan ide pedig mindennap.
Szinte az összes közúti árufuvarozó már hosszabb ideje foglalkozik gyűjtőfuvarozással, mindazonáltal a piac nagyobb szereplői között e tevékenység korábban kevésbé volt jellemző
– tájékoztatta a Világgazdaságot Árvay Tivadar, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének megbízott főtitkárhelyettese.
A nagyobb árufuvarozók ugyanis eleve tele kamionnal indulnak, illetve az általuk nyert nagy tenderek szintén garantálják számukra raktereik teljes kihasználását. Árvay Tivadar úgy véli, a piac átrendeződésének jele, hogy már az erősebb szereplők is odafigyelnek: amelyik kamionba az ott lévő húsz-harminc raklap mellé odafér még további négy-hat-nyolc, azt oda is kell helyezni.
E változásban szerepe lehet a járvány hatásának is: mivel a szállítókapacitás meghaladja a keresletet, érdemes minél jobban odafigyelni a raktér kihasználására. Ez egyébként környezetvédelmi és gazdaságossági szempontból is jó irány.
Félretette a cég a pénzt a jövő évre
A társaság tavalyi árbevétele 9,7 milliárd forintról 9,1 milliárdra csökkent, kerekített saját tőkéje és eredménye az előző évi szinten maradt. Ötvenhárommillió forintos profitja eredménytartalékba került.