Cégvilág

Telepakolná a kamionjait az Ekol

Jobban járnak a megbízók, ha kisebb küldeményeikkel együtt megtöltenek egy tehergépjárművet, és osztoznak a kamion igénybevételének költségein.

Egész Európára kiterjedő gyűjtőszolgáltatása igénybevételére buzdítja ügyfeleit az Ekol Logistics Kft., tapasztalatai szerint ugyanis partnerei sokszor csak egy részrakomány, kisebb dobozok, esetleg egy-két raklapnyi áru szállításával bízzák meg.

Fuvarozói szemmel azonban az az ideális – mutat rá –, ha az áru kitölti a gépjármű teljes rakterét.

Az erre létrehozott gyűjtőszolgáltatás költséghatékony, mert a megbízók közösen viselik a fuvarterheket, a szállítás pedig könnyen tervezhető a rendszeres járatok révén. A török hátterű Ekol – mint írja – a törökországi és a spanyolországi viszonylatban a legerősebb.

Fotó: Kallus György / VG

Kamionjainak Spanyolországba Budapestről Barcelonán át vezet az útjuk, importban heti három-négy, exportban heti két indítással, de Madridba is van egy heti közvetlen oda-vissza járata. (Expressz-szolgáltatását két sofőrrel, hosszabb pihenő nélkül, akár 48 óra alatt teljesíti.)

A törökországi fuvarok Budapestről Trieszten és Yalován át haladnak, tengeri szállítás beiktatásával. Az expressz-gyűjtőforgalom a közúton, két gépkocsivezetővel folyik Budapest és Isztambul között. Budapestről heti négy alkalommal indulnak járatok Törökországba, onnan ide pedig mindennap.

Szinte az összes közúti árufuvarozó már hosszabb ideje foglalkozik gyűjtőfuvarozással, mindazonáltal a piac nagyobb szereplői között e tevékenység korábban kevésbé volt jellemző

– tájékoztatta a Világgazdaságot Árvay Tivadar, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének megbízott főtitkárhelyettese.

Fotó: VG

A nagyobb árufuvarozók ugyanis eleve tele kamionnal indulnak, illetve az általuk nyert nagy tenderek szintén garantálják számukra raktereik teljes kihasználását. Árvay Tivadar úgy véli, a piac átrendeződésének jele, hogy már az erősebb szereplők is odafigyelnek: amelyik kamionba az ott lévő húsz-harminc raklap mellé odafér még további négy-hat-nyolc, azt oda is kell helyezni.

E változásban szerepe lehet a járvány hatásának is: mivel a szállítókapacitás meghaladja a keresletet, érdemes minél jobban odafigyelni a raktér kihasználására. Ez egyébként környezetvédelmi és gazdaságossági szempontból is jó irány.

Félretette a cég a pénzt a jövő évre

A társaság tavalyi árbevétele 9,7 milliárd forintról 9,1 milliárdra csökkent, kerekített saját tőkéje és eredménye az előző évi szinten maradt. Ötvenhárommillió forintos profitja eredménytartalékba került.

 

Árvay Tivadar Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete ekol
Kapcsolódó cikkek