A Costa Coffee tavaly májusi bevezetésekor a Coca-Cola HBC Magyarország azt a vállalást tette, hogy az első 12 hónap alatt 20 százalékos piaci részesedést ér el a hazai kávépiac prémiumszegmensében – ezt a célt sikeresen teljesítette is.

A hazai piacon folyamatosan nő a minőségi kávé iránti igény, ezzel párhuzamosan a piacon elmozdulás érzékelhető a funkcionális kávézástól az élménykávézás irányába.

Fotó: Justin Tallis / AFP

Természetesen az otthoni kávézás, kávékészítés elengedhetetlen kelléke a kávéfőző vagy kávégép.

A kávégépek piacán pedig hasonló tendenciák figyelhetők meg, mint a kávéértékesítésben: a vevők egyre nagyobb súlyt helyeznek a minőségi kávézásra és az ehhez szükséges eszközökre. Ez derül ki a kávégépek és kávéfőzők eladási adataiból is, hiszen az egyik legnagyobb hazai e-kereskedő, az eMAG Magyarország tapasztalatai szerint a magyarok kávéfőző eszközök terén is folyamatosan fejlesztik otthoni lehetőségeiket a pandémia kezdete óta: a beépített darálót is tartalmazó, automata eszpresszó kávéfőzők is kimagaslóan nagy forgalmat generálnak, de jelentősen megugrott a kapszulás kávéfőzők eladása is. 
A szupermarket termékkategória beindítása óta sokan rendelnek tartós élelmiszereket, így kávét is az eMAG-ról: a vállalat adatai szerint a pandémia kezdete óta jelentősen nőtt mind a kávékapszulák, mind a szemes kávék értékesítése. Bár a piac legnagyobb szeletét továbbra is az őrölt kávék adják Magyarországon, a pár éve már erős növekedésben levő kapszulás és szemes szegmensek tovább nőnek. Ezt a növekedést támasztják alá az cég eladási adatai is:

eszerint az értékesített kávék 52 százaléka a kapszulás, 31,5 százaléka pedig a szemes kávéból kerül ki, az őrölt kávé részesedése csupán 6 százalék.

A magyar vásárlók egyértelműen a jobb minőségű otthoni kávéfogyasztás irányába mozdultak el az elmúlt egy évben, illetve még most, a járvány visszaszorulását követően is.