Az elmúlt évben hogyan bővült a Fresh Corner-hálózat? Mi motiválta a hálózatbővítést?

Töltőállomásainkat hat évvel ezelőtt kezdtük el átalakítani a Fresh Corner-koncepció jegyében, ma pedig már régiószerte ezer helyszínen várjuk a vásárlókat. A motiváció tehát korábban is megvolt bennünk, de a hálózatbővítésnek a pandémia lendületet adott: felméréseink szerint a hazai autósok kifejezetten elvárják a Fresh Cornerekre jellemző kényelmes és biztonságos felfrissülési lehetőséget, a „kiülős” pihenőhelyeket, az előrecsomagolt, de frissen készített ételeket és az érintésmentes fizetési megoldásokat. Éppen ezért frissített, hosszú távú stratégiánkkal összhangban folytatjuk töltőállomásaink átalakítását, hogy még szélesebb közönséghez juttassuk el a MOL kiskereskedelmi szolgáltatásait.

Fotó: Móricz-Sabján Simon / VG


 

Milyen változásokat hozott a koronavírus a fogyasztói elvárásokban?

Egy nemrég készített saját felmérésünk szerint az utazási szokásokban és a higiéniai elvárásokban van jelentős változás. A kutatási eredmények szerint minden második ember kizárólag hazai utakat tervez, 26 százalék itthon és külföldön is nyaralna, 4 százalék pedig csak külföldi utazásra készül. Sőt szintén kiderült, hogy a magyarok négyötöde arra készül, hogy a higiéniai szabályokat a járvány enyhültével is következetesen be fogja tartani. A válaszadók kétharmada hangsúlyozta, hogy ha útközben valamilyen szolgáltatást kíván igénybe venni, vagy egyszerűen csak pihenni szeretne, ott fog megállni, ahol garantálni tudják számára az egészségügyi biztonságot. A nyári szezonra éppen ezért a MOL is úgy készül, hogy továbbra is megfeleljen a vásárlók higiéniai elvárásainak. Sőt a már korábban elindított digitalizációs fejlesztések felgyorsításának köszönhetően egyre több érintésmentes fizetési megoldás érhető el a hálózatban.

 

A koronavírus harmadik hulláma alatt hogyan alakult a töltőállomások, a Fresh Cornerek forgalma? 

A harmadik hullám során már sokkal felkészültebbek voltunk: igyekeztünk a vásárlók számára teljesen biztonságos környezetet kialakítani, valamint termékkínálatunkat is a vírus követelményeihez igazítottuk. A töltőállomások forgalmán természetesen meglátszott a járvány hatása, de ahogy a MOL idei első negyedéves eredményein is látszik, hogy sikeresen ellenálltunk a válság kihívásainak. A Fogyasztói Szolgáltatások üzletág a harmadik hullám utazási korlátozásai és a hagyományosan gyengébb időszak ellenére is az eddigi legjobb pénzügyi eredményét érte el: 115 millió dolláros EBITDA-val zárta az első negyedévet.

Fotó: VG


 

Milyen népszerűségnek örvendenek a Fresh Cornerekben kínált meleg ételek és a római típusú pizza?

Azt látjuk, hogy folyamatosan növekszik azoknak a vásárlóinknak a száma, akik a tankolásuk során az üzemanyag mellett frissen főzött kávét vagy helyben készült élelmiszert is vesznek a Fresh Cornerekben. Emellett egyre több olyan vásárlónk van, aki csak azért jön hozzánk, hogy egyen valamit, vagy igyon egy friss kávét. Mind a két csoport esetében elmondható, hogy kiemelten fontos nekik a termékek frissessége és a kiszolgálás gyorsasága. Gianni Olaszországból érkező, friss alapanyagokból készülő pizzái a tavalyi őszi bevezetés óta töretlen népszerűségnek örvendenek, már több mint 200 ezer darabot adtunk el az elmúlt hónapokban. Bízunk benne, hogy hasonlóan népszerű termékünk lesz, mint a hot dog, amelyből régiószerte 10 millió fogyott tavaly.

 

Országonként milyen különbségeket tapasztalnak régiószerte a Fresh Cornerek forgalmában?

Mindig figyelembe vesszük a lokális igényeket, és a nemzeti konyhák különlegességeire is építünk. Egyrészt azért, hogy közelebb kerülhessünk a helyi fogyasztókhoz, másrészt azért, hogy az átutazóknak is mutatni tudjunk valamit az adott ország gasztronómiájából. Bár nemzetközi cég vagyunk, minden országban erősek a gyökereink, és tiszteljük a helyi kultúrát, ahogy a vásárlóinkat is. Az elmúlt évek során rengeteget tanultunk, és keményen megdolgoztunk azért, hogy Csehországtól Montenegróig magas ügyfél-elégedettséget érhessünk el. Tavaly a pandémia ellenére is 46 millió csésze kávét adtunk el a régióban, ezen belül idehaza 9 milliót, messze túlszárnyalva az összes, kifejezetten a kávézásra szakosodott társaságot. A Fresh Cornerekben az espresso a legnépszerűbb, de tisztán kirajzolódnak a földrajzi különbségek: Szlovákiában és Csehországban a hosszabb kávék (americano), míg Horvátországban és Bosznia-Hercegovinában az espresso macchiato népszerűsége növekszik. A péksütemények közül regionális szinten a croissant a legkapósabb, de itt is jelentősek az országonkénti eltérések: Magyarországon a pogácsa és a csokis tekercs, Csehországban a fánk és a pudingos töltött péksütemény, délen a burek, Szlovákiában pedig a pekándiós párna fogy leginkább.

 

Mi motiválta a hazai étterem megnyitását?

Két dolog: egyrészt az elmúlt hat évben a vendéglátásban szerzett regionális tapasztalatunk, másrészt a tavasszal megszerzett hazai Marché éttermek is fontos előrelépést jelentenek a transzfor

Fotó: Bata Tamás

máció, a megújulás útján.

 

 

Mik a benzinkúti vásárlások aktuális trendjei?

Az autósok többsége ma már többet igényel egy gyors tankolásnál: gasztronómiai élményt, rekreációt és változatosságot az utazás során. A már említett Fresh Corner-koncepció lényege pedig éppen ez: a finom kávén és a harapnivalón túl minőségi időt kínál az utazóknak, annak minden szükséges kellékével. Egyre több helyen várja terasz, szabadtéri fitneszpark, gyereksarok, pelenkázó és kutyafuttató az utazókat.

 

Megnyílt az ezredik Fresh Corner

A napokban nyílt meg Leányfalun a Fresh Corner-hálózat ezredik tagja regionális szinten, míg Magyarországon a kétszázadik eleme. Miután a közeli Pilis is közkedvelt kerékpáros célpont, a töltőállomáson pumpával és szerszámokkal felszerelt kerékpáros szervizpontot és e-bike-töltőt is telepítettek. Ráadásul a megújult a töltőállomás zöldtető- és zöldfalborítást is kapott.

A cikk megjelenését a Mol Nyrt. támogatta.