Nem szoktunk azon elmélkedni, mekkora súlya is van egy sportszemüvegnek —  az Adidas új, 3D technológiával nyomtatott napszemüvege azonban feltűnően könnyű, mindösszesen 20 grammot nyom — írja a New Atlas.

Fotó: adidas.com

A népszerű sportszergyártó a 3D napszemüveget egy olasz partnercéggel, a Marcolin Grouppal közösen alkotta meg. A 3D CMPT napszemüvegek kerete rugalmas hálószerű nejlonból készült. A keretet egyben nyomtatják ki a legkorszerűbb 3D nyomtatóval, a pontos nyomtatási eljárást azonban nem árulták el. A gumibevonatú szemüvegkeret csúszásmentes az orrtámasznál és a száraknál is.

A szemüveg UV-szűrő funkcióival is rendelkezik. Amellett, hogy védi a szemet és csökkenti a szemfáradtságot, megfelelő látási viszonyokat nyújt, az adott időjárási körülménytől függetlenül. Lencséi barnára színezettek, elülső részén ezüstszínű bevonattal.

A 3D szemüveget először csak korlátozott számban, 150 darabban gyártják le, mely augusztus 23-tól egy hétig lesz elérhető az Adidas törzsvásárlói programjának, az Adidas Creator’s Club tagjai számára. Később — szintén limitált darabszámban — a nagyközönség számára is megvásárolható lesz a termék. A szemüvegek 415 dollárba kerülnek majd.