BUX 52,331.31
+0.03%
BUMIX 4,429.91
+0.79%
CETOP20 2,385.41
-0.10%
OTP 18,285
-0.03%
KPACK 16,800
0.00%
0.00%
-0.26%
-0.26%
-0.22%
ZWACK 16,600
0.00%
0.00%
ANY 1,620
0.00%
RABA 1,570
+1.29%
0.00%
0.00%
-1.09%
+1.72%
0.00%
-0.38%
+2.44%
+1.79%
+0.24%
OTT1 149.2
0.00%
-1.61%
MOL 2,438
-0.25%
-1.32%
ALTEO 1,370
-0.36%
0.00%
+5.08%
EHEP 1,970
0.00%
0.00%
4IG 1,014
+1.40%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.60%
+0.58%
0.00%
-6.94%
SunDell 37,400
0.00%
+0.75%
0.00%
+2.21%
0.00%
+1.24%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Segített és erős túlélő lett a Rádió88

Hatékony túlélő-stratégiát választott a Rádió88 a válságban: nem engedett az aktivitásból és a minőségből, a bevételből viszont igen, a szorult helyzetbe került hirdetők javára. Meghálálták.

Kemény döccenőként éli meg a válságot a szegedi Rádió88-at üzemeltető Telekom Híradástechnikai és Szolgáltató Kft. A járvány berobbanásakor sokkal rosszabbtól tartottak, de végül más csatornáknál kisebb volt a bevételkiesés, ami a helyi adottságoknak és a cég alkalmazta stratégiának köszönhető – mondta Nacsa Norbert ügyvezető.

Ami a hirdetéseket illeti, az erős időszak a rádiónál a húsvét, illetve a karácsony előtti egy-másfél hónap szokott lenni, de ezeket tavaly és idén is elvitte a járvány. A tavaly tavaszi eredmények láttán ijesztő mértékű, 30-40 százalékos éves visszaeséstől tartottak, ehhez képest az árbevétel végül kevesebb mint 5 százalékkal fogyatkozott meg 2019-hez képest, 110 millió forintra, és a nyereség is alig csökkent.

Fotó: Shutterstock

Kisebb településekhez képest számukra egyfajta védőpajzsot jelentett a 160 ezres, kiterjedt gazdaságú város. Bár teljes szektorok álltak le vagy csökkentették jelentősen az aktivitásukat, a hirdetések nem elmaradtak, hanem jórészt csak más időszakra tolódtak át. Ez arra is lehetőséget teremtett, hogy hatékony túlélő-stratégiát alkalmazhattak. 

Más médiaszereplőktől eltérően nem csökkentették a stábot, ami rontaná a kínálat minőségét. 

A bevétel hajszolása helyett segítő üzemmódba kapcsoltak a válsághelyzetben: a bajba került szektorok – például a vendéglátás – vállalkozásait hirdetésekkel segítették a túlélésben, összességében több millió forint bevételről lemondva, és ezt aztán meghálálta a helyi gazdaság, amikor csökkent a nyomás.

Teljes felgyógyulásról azért korai lenne beszélni: a főként a helyi vásárlóerőre támaszkodó vendéglátó, szolgáltató szektorok messze vannak a felépüléstől, még mindig kevés a vendég. 

A fürdők sem tértek vissza a régi kerékvágásba, és az egyik nagy partner, a szabadtéri játékok, miután tavaly elmaradtak az előadások, csak kisebb büdzsével térhetett vissza az idén. 

A járvány azonban még mindig fenyeget, ha érkezik a negyedik hullám, az ismét a beoltottakra korlátozhatja sok vállalkozás ügyfélkörét még akkor is, ha a korábbi szigorú korlátozásokra már nem kell számítani – vélte az ügyvezető. A helyi gazdaságban azonban még mindig van erő, és a vállalkozás a tavalyihoz hasonló vagy magasabb árbevételre számít az idén – mondta.

Kapcsolódó cikkek