Bár a pandémia miatt tavaly is sokan vásároltak új tévét, a június 11. és július 11. között rendezett labdarúgó-Európa-bajnokság apropóján kimagasló érdeklődés mutatkozott az új készülékek iránt az Extreme Digitalnál.

A sportesemény időszakában a webáruház hazai vásárlói drágább készülékeket rendeltek, ezekben a hetekben az átlagos eladási ár a szokásosnál magasabb, csaknem bruttó 154 ezer forint volt, ami húszezer forinttal több az év közbeni átlagnál.

Erre az lehet a magyarázat, hogy 150 ezer forintért ma már 55 colos, mintegy 140 centiméteres képátlójú UHD-tévét is lehet venni, amelyen a sportközvetítések mellett a filmek is mozit idéző nagy méretben jelennek meg.

Fotó: Science Photo Library via AFP

A foci-Eb időszakában eladott televíziók döntő többsége (66 százaléka) bruttó 100 ezer forintnál többe került. A 100 ezer és 200 ezer forint közötti árú tévék aránya volt a legmagasabb (49 százalék), míg 200 ezer forintnál nagyobb összeget a vevők 17 százaléka adott ki erre a célra. Szinte mindenki okostévét vásárolt ebben az időszakban, az eladott készülékek 88 százaléka kínált ilyen funkciót.

Az Európa-bajnokság előtt és alatt a legtöbb vásárló választása az 55 colos termékekre esett az Extreme Digitalnál, a második legnépszerűbb a 32 colos volt, amelyet a 43, az 50, illetve a 65 colos készülékek követtek.

A gyártók versenyében a webáruház értékesítési adatai szerint a Samsung végzett az élen, de a képzeletbeli dobogóra az LG és a Hisense is felkerült, míg a negyedik-ötödik helyet a JVC, illetve a Philips szerezte meg a toplistán.