A múlt évben összesen 241 milliárd dollárt költöttek világszerte nagyvállalati alkalmazásokra az IDC adatai szerint, ez 4,1 százalékos bővülés az egy évvel korábbihoz képest. 

A cégek számára 2020-ban kulcskérdéssé vált a digitális rugalmasság, vagyis az a képesség, hogy a digitális megoldások segítségével gyorsan tudjanak alkalmazkodni a váratlan helyzetekhez, és ne csupán fenntartsák a működést, de még tőkét is kovácsoljanak a megváltozott körülményekből. 

A nagyvállalati alkalmazások az üzletvitelhez használt alapvető technológiai rendszerekként kritikus fontosságúak mind a szervezet rugalmassága, mind a digitális stratégia szempontjából. Az IDC elemzése szerint az öt legnagyobb piaci szereplő 2020-ban az SAP, a Salesforce, az Oracle, az Intuit és a Microsoft volt, ezek együttesen a globális bevételek 22,8 százalékát tudhatták magukénak.

Fotó: Shutterstock

A piackutató előrejelzése szerint a nagyvállalati alkalmazások piaca a következő években is stabilan nő majd, évente átlagosan 6,7 százalékos bővüléssel mintegy 334 milliárd dolláros lesz 2025-re. 

A fejlődés túlnyomó részben annak lesz köszönhető, hogy a cégek átalakítják alkalmazásportfóliójukat annak érdekében, hogy biztosítsák a digitális gazdaságban való boldoguláshoz szükséges rugalmasságot. Ez persze nem feltétlenül lesz gyors folyamat, hiszen a társaságoknak fel kell mérniük az általuk használt szoftverportfóliót – a rengeteg egyedi igény alapján kialakított megoldást –, és ezen információk birtokában tudják majd megalkotni az átalakításra vonatkozó stratégiájukat.

A digitális rugalmasság alapvető elvárás napjaink digitalizált gazdaságában. Az üzletmenetben keletkező zavarokhoz való gyors alkalmazkodás megköveteli, hogy egy vállalkozás kihasználja digitális képességeit a céges alkalmazásportfólión belül. A moduláris, intelligens alkalmazások segítik a szervezetet az adatok hatékonyabb felhasználásában és abban, hogy mélyebb betekintést nyerjen az üzleti folyamatokba. Ezáltal jobban lehet irányítani a céget, amely rugalmas maradhat, és a nap végén még akár profitálhat is a megváltozott körülményekből

– jelezte Mickey North Rizza, az IDC vállalati alkalmazásokért és digitális kereskedelemért felelős alelnöke.

A piackutató cég szakemberei szerint a 2025-ig tartó időszakban a nyilvános felhőalapú vállalati alkalmazások esetében a teljes szektorhoz képest jóval gyorsabb növekedés várható, évente átlagosan 13,6 százalékos bővüléssel lehet számolni ebben a szegmensben.