Az IKEA-nak tavaly az árbevétele nőtt, a nyeresége viszont csökkent Magyarországon. A 2021-es, augusztus 31-ig tartó üzleti évében 110 milliárd forint nettó árbevételt ért el a 2020-as 98 milliárd után, az adózott eredménye azonban 6,9 milliárdról 3,9 milliárdra esett. Hárommilliárd forinttal csökkent a saját tőkéje, de félmilliárddal a hosszú lejáratú kötelezettsége is a a nyilvános cégadatok szerint.

Fotó: Bánkúti Sándor


Év eleji közlése szerint az IKEA online kereskedelme tovább erősödött tavaly, a teljes értékesítés 19,3 százaléka már a webáruházon keresztül történt, ez 6 százalékos növekedés 2020-hoz képest. A weboldalt több mint 12 millió alkalommal keresték fel a 2021-es pénzügyi évben, 1,9 millióval többször az egy évvel korábbinál. A társaság tavaly bemutatta az új mobilalkalmazását, amelynek ez év elején már 127 ezer hazai felhasználója volt. Az áruházakat hétmillióan látogatták meg, 900 ezerrel többen, mint a 2020-as pénzügyi évben.
Az IKEA Magyarországon 390 millió forintot fektetett be kulcsfontosságú projektekbe,

például átjáróhidat épített az Örs vezér téri áruházában a Piactér nevű rész felé, és új digitális megoldásokat vezetett be. Az idén két pop-up stúdiót kíván nyitni a fővároson kívüli bevásárlóközpontokban.
A vállalatnál tavaly 10 százalékkal nőttek a bérek, és bevezettek egy pénzügyi juttatást is: Magyarországon 153 millió forint értékű jutalmat osztottak ki a dolgozóknak a járvány alatti helytállásukért. A társaság 2030-ra klímapozitívvá kíván válni.