A Nestlé jelentésében megerősítette, hogy az idei évben az eladások 5 százalék körüli átlagos növekedésére számít. Az optimista várakozást azzal indokolták, hogy
az eddigi drágulás sem az állateledel, sem a tejtermékek vagy a kávé esetében nem ijesztette el a fogyasztókat az első negyedévben.
Ezzel együtt további áremelkedésre számít a cég.
Az orosz–ukrán háború miatt a fogyasztási cikkeket gyártó vállalatoknak muszáj volt újragondolni a stratégiájukat az orosz piacon. Ezzel együtt az energia- és nyersanyagköltségeik is nőttek, ami komoly veszélyt jelent az élelmiszergyártók jövedelmezőségére.
Ezeket a kockázatokat viszont egyelőre sikerült kivédenie a Nestlének, mivel a fogyasztókra hárított költségnövekedés ellenére is jelentősen bővültek az eladásai.
Árat emeltünk és tartós fogyasztói keresletet tapasztaltunk. A költséginfláció továbbra is meredeken emelkedik, ami további árképzést tesz szükségessé az idei év során
– közölte a vállalat.
A világ legnagyobb élelmiszer-vállalata 2022 egészében az organikus értékesítések 5 százalékos bővülésével számol. A mögöttes üzleti haszonkulcs pedig 17 és 17,5 százalék közötti lehet.