A nemzeti versenyhatóság megállapította, hogy a Vodafone Magyarország Zrt. (Vodafone) megtévesztően népszerűsítette a mobilinternet-díjcsomagjai mellé választható, bizonyos közösségi alkalmazások korlátlanságát ígérő (például „korlátlan közösségi élmény”) kiegészítő csomagjait. 

A,Woman,Looks,On,A,Logo,Of,Vodafone,On,A
Fotó: Shutterstock

A reklámok állításaival szemben a csomagok valójában nem voltak korlátlanok, mivel bizonyos funkciók használata (például a beágyazott médiatartalmak megtekintése) csökkentette az ügyfelek adatkeretét. 

A cég elismerte a jogsértést, és extra adatkerettel kompenzálja a megrövidített ügyfeleket, ezzel 60 millió forintra mérsékelve a rá kirótt bírságot. 

A Vodafone az eljárásban együttműködött a versenyhivatallal: elismerte a jogsértést, lemondott a jogorvoslatról, emellett vállalta a tisztességtelen gyakorlat jóvátételét. A cég valamennyi ilyen csomagot használó ügyfelének (vagyis minden olyan előfizetőnek, akinek a vállalás megvalósításakor Vodafone Passot tartalmazó díjcsomagja vagy kiegészítő Pass szolgáltatása van) 3 gigabyte-os extra adatkeretet biztosít. A Vodafone sms-ben fogja értesíteni a kompenzációról az ügyfeleket.

A cég együttműködését és a fogyasztói kompenzációt is figyelembe véve a Versenytanácsa 60 millió forintos bírságot szabott ki a vállalkozásra, és eltiltotta a jogsértőnek bizonyult gyakorlat folytatásától. A Vodafone fogyasztói jóvátételi programjának végrehajtását a GVH a határidő letelte után részletesen ellenőrzi.

 

Több mint egymilliárdot utal vissza ügyfeleinek a Yettel

A GVH bírsága még a Telenor-korszakból származó jogsértés miatt sújtja a céget.