Arany, szürke és kék színnel jelzett hitelesítési rendszert fog bevezetni a Twitter – közölte a vállalat tulajdonosa, A világ leggazdagabb embere egy tweetben közölte, hogy az új ellenőrzési és hitelesítési rendszerben a kormányokat, a vállalatokat és a magánszemélyeket tervezik megkülönböztetni – írta meg a Reuters.
Arany plecsnit kapnak majd a vállalatokhoz tartozó hitelesített fiókok, szürkét a kormányok és kéket a magánszemélyek.
Ez utóbbi kategória a hírességek hivatalos fiókjai számára lesz fontos.
Fájdalmas, de szükséges
– írta Musk. Hozzátette, hogy az előzetes félelmekkel ellentétben a nyolcdolláros hitelesítési rendszer nem úgy fog működni, hogy ezért a pénzért mindenki megkapja majd a hitelesített státuszt a Twitteren, hanem a fiókokat egy manuális ellenőrzésen fogják átfuttatni előtte. Ez biztosítja majd, hogy ne legyen zűrzavar amiatt, hogy egyes felhasználók magukat másnak kiadva okoznak problémát.
Mindenkit visszaenged a Twitterre Elon MuskAz üzletember szavazást írt ki, amelynek eredménye az lett, hogy minden kitiltott kapjon amnesztiát. |
A hitelesítési rendszer már ezen a héten hétfőn újraindult volna Twitter Blue néven, ám ezt végül elhalasztották a felhasználók aggályai miatt. Elon Musk a Twitter bevételeinek növekedését várja a fizetős hitelesítéstől, így biztosítania kell, hogy senki ne használhassa visszaélésszerűen a kék plecsnit.
Az előfizetéses Twitter Blue szolgáltatást november 11-én le kellett kapcsolni, mivel gombamódra szaporodni kezdtek a hamis profilok.
Ekkor Musk visszakapcsoltatta a hitelesítés korábban működő rendszerét. A hamis fiókok között volt egy felhasználó, aki az Eli Lilly and Co. amerikai gyógyszeripari cég nevében hitelesíttette a fiókját a Twitteren, majd azt tweetelte, hogy a cég ingyenessé teszi az inzulint. Ezzel az volt a célja, hogy leértékelje a gyógyszercég részvényeit – erről a Reuters írt.
Az előfizetéses hitelesítési rendszer okozta káosz miatt Musk kénytelen volt meghátrálni, mivel a platform több nagy hirdetője is, például
a General Motors vagy az United Airlines visszavonta a reklámjait a Twitterről.
Musk azt állítja, hogy a közösségi oldal felhasználóinak a száma történelmi csúcson van.