A Telekom-ügyfelek mobil-adatforgalma 2022-ben az ünnepek alatt körülbelül 40 százalékkal növekedett az előző év ugyanezen időszakában mérthez képest – árulta el a vállalat a Világgazdaság megkeresésére, hozzátéve, a mobil-adatforgalom folyamatosan és intenzíven növekszik, 2021-hez viszonyítva tavaly év közben is tetemes forgalomnövekedést regisztráltak. A cég szakértői szerint ez köszönhető az ügyfelek növekvő adatigényének, az egyre jobb minőségben elérhető nagy adatforgalmú tartalmak és alkalmazások használatának, valamint a korlátlan mobilinternetet biztosító díjcsomagok elterjedésének is.

Young,Couple,On,Christmas,Eve,Looking,At,Cell,Phone,Together
Fotó: Shutterstock

A Telekom azt írta, a lakossági és üzleti ügyfelek közül sokan éltek a vállalat alkalmazásában november közepétől január 2-ig elérhető, tíz napra szóló belföldi Ünnepi Korlátlan Net aktiválásával, valamint december 24-én, egy napra minden telekomos mobilügyfél ajándék korlátlan belföldi mobilnetet kapott, amely automatikusan került beállításra. Emellett az év végén megrendezett katari labdarúgó-világbajnokság is hatással volt az adatforgalom növekedésére.

„2022-ben a vezetékes internetszolgáltatásunk adatforgalma a karácsonyi időszakban tetőzött, 36,5 százalékkal volt magasabb 2021 ugyanezen időszakához képest. Szilveszterkor a korábbiakhoz hasonlóan alacsonyabb forgalmat tapasztalhattunk: körülbelül 32 százalékkal volt kevesebb az előző napok csúcsértékeihez képest” – közölte a Telekom, majd kiemelte,

az idei év első napja elhozta az eddigi legnagyobb vezetékes adatforgalmat, amely a karácsonyi csúcsot további 7 százalékkal múlta felül.

Az elemzés rámutat, a napi forgalomeloszlástól eltérően nemcsak az esti órákban, hanem napközben is nagyobb aktivitást tapasztaltak. Emellett az ünnepi időszakban megfigyelhető volt a streamingszolgáltatások forgalmának megugrása is, karácsonykor és a két ünnep között egyaránt, amelyet szintén felülmúlt az idei év első napján tapasztalható ez irányú felhasználás.

telekom
Fotó: Kallus György / Világgazdaság

Az ünnepek alatt a mobil- és vezetékes hangforgalom a Telekomnál a hétvégéken megszokott szintre mérséklődött, míg az újév első félórájában a mobil-hangforgalom elérte egy átlagos munkanap mérhető forgalmicsúcs-értékét. A vezetékes hangforgalom szintén az új év első perceiben mutatott erős kiugrást, majd az újévi üdvözletek hatására január 1-jén a hétköznapinak megfelelő forgalmi értékeket tapasztaltak.

„Az előfizetőink által küldött sms-ek darabszámában nem látszott jelentős növekmény szilveszter éjszakáján. Bízunk abban, hogy ennek oka az, hogy ügyfeleink a család és ismerősök körében ünnepeltek, és személyesen tudták köszönteni egymást az új évben” – szögezte le a Telekom.

Az utóbbi megállapítás azért is érdekes, mert a Yetteltől például azt az információt kaptuk, hogy idén újévkor 13 százalékkal több sms-t küldtek a cég ügyfelei az előző évhez képest. Mára az sms funkcióját számos online megoldás és applikáció kiváltja, ám a Yettel szerint egyszerűségével és megbízhatóságával nem képes minden szolgáltatás versenyre kelni, ez lehet az oka, hogy népszerűsége töretlen.

Természetesen megkerestük a Vodafone-t is, hogy mit tapasztalt az ünnepi időszakban, ám azt a reakciót kaptuk, hogy nem kívánja közzétenni ezeket az adatokat.