Az által nemrég felvásárolt Twitter az elmúlt 6 hónapban kevesebbet tett az álhírek terjedésének megállítása érdekében, mint versenytársai, az Alphabet, a Meta, a Microsoft vagy a TikTok – állapította meg csütörtökön az Európai Bizottság.
A techcégek csütörtökön ismertették jelentéseiket arról, hogy az elmúlt fél évben milyen lépéseket tettek a félretájékoztatás ellen az erre vonatkozó, szigorított szabályai értelmében. Be kellett számolniuk arról, hogy mennyi hirdetési bevételtől fosztották meg az álhíreket terjesztő oldalakat, a politikai reklámok számáról vagy értékéről, a befogadott és elutasított politikai hirdetések számáról és az észlelt manipulatív tevékenységekről.
A techcégekre vonatkozó magatartási kódexet tavaly szigorította a bizottság azzal, hogy
összekapcsolta a digitális szolgáltatásokról szóló jogszabállyal, amely lehetővé teszi a hatóságoknak, hogy akár az éves bevételük 6 százalékára büntessék az előírásokat megszegőket.
Messze lemaradt a Twitter a kitűzött céljátólA Twitter felhasználóinak még a 0,2 százaléka sem fizet elő a cég prémiumszolgáltatására. Habár ez éves szinten 28 millió dolláros bevételt hoz, még messze elmarad Musk reményeitől, aki a költségek felét ebből szeretné fedezni. |
Csalódott vagyok, amiért azt látom, hogy a Twitter beszámolója elmarad a többitől. Komolyabb elhivatottságot várok el a kódexből fakadó kötelezettségeik mellett
– fogalmazott Vera Jourová értékekért és átláthatóságért felelős uniós biztos. A bizottság szerint a Twitter beszámolójából hiányoztak adatok, és nem derül ki belőle, hogy milyen lépésekkel támogatja az ellenőrzést.
A kódex aláírói csütörtökön átláthatósági központot is létrehoztak, amelyen keresztül az uniós állampolgárok, kutatók és civil szervezetek is betekintést nyerhetnek abba, hogy a cégek milyen lépéseket tesznek az álhírek ellen.
A következő erről szóló jelentés júliusban esedékes.