Hiroki Nakadzsima, az autógyártó vezérigazgató-helyettese pénteken egy Tokióban tartott sajtóértekezleten azt mondta, hogy 2026-ra tíz új elektromos járműmodell kifejlesztésére számítanak, és arra,  hogy ezekből a járművekből évi 1,5 milliót adjanak el – számolt be róla az MTI. 

Toyota Co.’s new strategy
Szato Kodzsi, a Toyota új vezérigazgatója Fotó: The Yomiuri Shimbun via AFP

A Toyota célul tűzte ki, hogy 2030-tól csak elektromos és hibridjárműveket értékesítsen Európában, Kínában pedig 2035-ig szeretné elérni ezt. Pénteken bejelentették azt is, hogy egy különleges egységet is létrehoznak a cégen belül az új generációs akkumulátoros elektromos járművekre összpontosítva, válaszul azokra az egyre erősödő aggodalmakra, hogy a márka veszít a Teslával és más riválisokkal szembeni versenyben.

Szato Kodzsi, a Toyota új vezérigazgatója úgy fogalmazott, hogy a következő években növelik az akkumulátoros elektromos autóik kínálatát, de a hibridek továbbra is a cég fontos alappillérei maradnak.

Globális villanyautó-piac: egyelőre csak küzd a kínaiakkal a Tesla

Hiába az árverseny, a BYD győzelmet aratott az első negyedévben.