A Ford azt tervezi, hogy csökkenti a jövőbeli kínai beruházásait, mivel az amerikai autógyártó vezérigazgatója szerint nincs garancia arra, hogy az ország piacán győzni tudnának a helyi elektromos járművekkel (EV) szemben – írta a Financial Times.

Kendallville,-,Circa,May,2022:,Ford,Car,,Suv,And,Pickup Ford
Fotó: Shutterstock

Jim Farley vezérigazgató szerint a vállalat kevesebb tőkét fog kockáztatni azzal, hogy a haszongépjárművekre, például a kézbesítő furgonokra összpontosít, és ehelyett a piacot figyelőállásként használja, hogy jobban megismerje az akkumulátortechnológiát.

Nincs garancia arra, hogy az ottani EV-befektetéseink kifizetődnek. A kínai piacon nem a hagyományos autógyártók, hanem az arra szakosodott vállalatok, mint a BYD és a Tesla fognak nyerni

– jelentette ki Farley.

A globális autógyártók egyre nagyobb teret veszítenek az olcsóbb vagy jobb elektromos járműveket kínáló hazai versenytársakkal szemben, ami veszélyezteti a nyereséget azon a piacon, amely olyan gyártók számára vált az alapüzletággá, mint a Volkswagen, a Mercedes-Benz vagy a General Motors.

Nemcsak a Ford száguldozott, hanem a nyeresége is

Az amerikai járműgyártó 1,76 milliárdos profittal zárta az első negyedévet.

Több vállalat, például a VW is megfogadta, hogy növelni fogja a kiadásokat az országban, hogy megpróbálja visszaszerezni a piaci részesedést, de a Ford más megközelítést tervez.

Az elmúlt néhány évben nagyon alaposan megvizsgáltuk a kínai üzletágunkat, és mostanra eldöntöttük, hogy mi lesz a stratégiánk. Ettől kezdve sokkal kisebb helyi beruházásokról lesz szó, amelyeket célzottan vetnénk be

– mondta a vezérigazgató.

A Fordnak, amelynek nyolc üzeme van az országban a helyi szereplőkkel, például a Changannal, a Lin Hóval vagy a JMC-vel közös vállalatokon keresztül, 2016 óta a felére csökkent a piaci részesedése, és hétfőn bejelentették, hogy 1300 munkahely leépítésére készülnek az országban.

A Ford árfolyama 1 éves
 

Az amerikai konszern járműeladásai Kínában tavaly egy évtized óta először 500 ezer alá csökkentek, bár a JMC-vel közösen gyártott elektromos furgonok egy részét a feltörekvő piacokra tervezi exportálni. A Ford kínai tevékenységének tervezett karcsúsítása visszhangozza az autógyártó más régiókban, például Európában követett stratégiáját, amellyel költségtakarékosabb beruházásokra és magasabb árrésű járművekre összpontosít.

Ezzel szemben a Ford februárban bejelentette, hogy a kínai CATL technológiáját tartalmazó akkumulátorokat gyárt egy új, 3,5 milliárd dolláros michigani üzemben, amellyel kihasználná a helyi gyártást jutalmazó amerikai adókedvezményeket.

Félreértés ne essék, a Ford nem hagyja el Kínát, ahogyan azt mások tették, mi egyszerűen csak az akkumulátortechnológiára és a felhasználói élményre akarunk fókuszálni a piacon, nem a hódításra

– tette hozzá Farley.