Minden jövedelmi csoportban növelte a vásárlói számát a McDonald’s, így a várakozásoknál jobb eredményre volt képes az idei első negyedév során – derül ki a gyorsétteremlánc által kedden közzétett adatokból. Az összehasonlítható üzletek forgalma – részben a cég áremeléseinek hatására – 12,6 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, szemben az elemzők által várt 8,5 százalékos emelkedéssel.

Moscow,,Russia,-,Circa,January,,2019:,Food,Served,On,Tray
Fotó: Sorbis

A vállalat vezérigazgatója, Chris Kempczinski szerint, az, hogy minden jövedelmi csoportban nőtt a cég piaci részesedése jelzi, hogy az érték és a megbízhatóság szempontjából jól teljesített a vállalat. Hozzátette, hogy a McDonald’s a jó és a rossz időkben egyaránt jól teljesít, ami optimizmussal tölti el az év hátralevő részére.

Ennek megfelelően a vállalat fenntartotta 2023-ra vonatkozó korábbi előrejelzését, ám a cég részvényei a jó eredmények ellenére vesztettek értékükből, hasonlóan a tágabb piachoz. Elemzők szerint a gazdaság előtt álló bizonytalanságok és a jó hírek között nem tudnak dönteni a befektetők, míg mások azt emelték ki, hogy a közepes és magas jövedelműek körében növekvő piaci részesedés jelzi, hogy a cég növelte a kiszolgálás sebességét és az ételek minőségét – írja a Reuters.

Bár 

a McDonald’s globálisan mintegy 10 százalékkal emelte árait, azok továbbra is alacsonyabbak, mint amiket a versenytársai nyújtanak. 

Ennek megfelelően az egy átlagos látogatás során a fogyasztók 7,77 dollárt hagytak az elmúlt 12 hónap alatt a cég éttermeiben, ami alacsonyabb, mint amennyit a Burger King vagy a Wendy’s látogatói költenek a Numerator adatelemző cég szerint.

Kempczinski ugyanakkor azt is elárulta, hogy a házhozszállítások terén lassult a növekedés, míg a cég pénzügyi igazgatója, Ian Borden szerint Németországban az 5,99 eurós McSmart ajánlat segítette a gyorsétteremlánc forgalmát. Az egyik elemző szerint 

a McDonald’s sikerét Európában az is segítheti, hogy a kontinensen a cég nagyobb, mint az utána következő kilenc vetélytársa együtt.

A gyorsétteremlánc azt nem árulta el, hogy a látogatások száma mennyivel nőtt, de a placer.ai adatai szerint az amerikai éttermek forgalma nőtt az év első 14 hetében, megelőzve a teljes gyorséttermi kategóriát. 

A vállalat forgalma ugyanakkor 4 százalékkal volt magasabb az egy évvel korábbinál az idei első negyedévben, elérve az 5,9 milliárd dollárt, ami a 10 százalékos áremelés mellett némiképp ellentmond a növekvő forgalomról szóló tájékoztatásnak. Ugyanakkor az elemzők a forgalom 1,4 százalékos csökkenésére számítottak.

A vállalat részvényenkénti nyeresége 2,63 dollár volt, ami szintén jobbnak bizonyult a részvényenként várt 2,33 dolláros értéknél. Az amerikai éttermek haszonkulcsa 14 százalékra rúgott, ám a jó eredmények ellenére a cég több száz irodai dolgozót is szélnek ereszt. A végkielégítésekre és más leépítésekkel kapcsolatos költségekre 180 millió dollárt különített el a társaság.