BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A TikTok Délkelet-Ázsiába visz több milliárd dollárt, miután egyre több nyugati országban korlátozzák a működését

Már 2022-ben is 4,4 milliárd dollárt fektetett be Délkelet-Ázsiában a TikTok, idén pedig még több pénzt áldozhatnak a régióra. Mivel a nyugati országok a adatgyűjtés miatt egyre óvatosabbak a kínai alkalmazással, logikus, hogy a cég új piacok felé nyit.

A kínai ByteDance tulajdonában lévő videómegosztó alkalmazás vezetői csütörtökön bejelentették, hogy az elkövetkező néhány évben több milliárd dollárt terveznek befektetni Délkelet-Ázsiában – mondta a TikTok vezérigazgatója, Shou Zi Chew.

Bishkek,,Kyrgyzstan,-,March,14,,2020:,Tiktok,App.,Tik,TokBishkek, Kyrgyzstan - March 14, 2020: TikTok app. Tik Tok application icon on iPhone screen. Tiktok Social media network.
Fotó: Shutterstock

A terület lakossága nagyjából 630 milliós, ennek a fele pedig 30 év alattiakból áll.

Ez azt jelenti, hogy a régió a TikTok legnagyobb piaca, ahol már jelenleg is havi 325 millió látogatót generálnak az alkalmazáson keresztül – írta meg a CNN Business.

A délkelet-ázsiai piac jelentőségéről egy jakartai konferencián beszélt a vezérigazgató, ahol kiemelte a régió gazdasági potenciálját. Arról nem esett szó, hogy mire is akarják fordítani a milliárdokat, viszont említett képzéseket, reklámkampányokat és azt is, hogy támogatni akarják a TikTok Shop e-kereskedelmi platformhoz csatlakozni vágyó kiskereskedőket.

Az Amazon és az Alibaba riválisa lenne a TikTok

Ázsiában egyre gyakoribb, hogy a felhasználók a TikTok felületén, élő adások és rövid videók alatt, az alkalmazásban található linkeken keresztül vásárolnak árukat. Az anyacég, a ByteDance célja, hogy a módszert elterjessze az Egyesült Államokban, Európában és Ázsiában, így olyan cégeknek lenne a versenytársa, mint az Amazon vagy az Alibaba.

Chew elmondta, hogy a platformon található tartalom egyre változatosabbá válik, mivel folyamatosan gyarapodik a felhasználók száma. A hirdetésekből rengeteg pénzhez jut a TikTok, ráadásul az e-kereskedelmi részleg is fejlődik. Ez utóbbi rendszeren keresztül a fogyasztók az alkalmazáson elhelyezett linkeken keresztül vásárolhatnak termékeket, miközben a videók között böngésznek.

A Momentum Works tanácsadócég adatai szerint 

az e-kereskedelmi tranzakciók Délkelet-Ázsiában 2022-ben majdnem 100 milliárd dollárt értek el, ennek pedig több mint felét, 52 milliárd dollárt Indonézia produkálta.

A TikTok már tavaly 4,4 milliárd dollár értékű tranzakciót bonyolított le a régióban, szemben a 2021-es mindössze 600 millió dolláros beruházással. A terület legnagyobb beruházója a Shopee, amely a múlt évben 48 milliárd dollárt költött el Délkelet-Ázsiában.

A TikTok valószínűleg azért is nyit Indonézia és térsége felé, mivel a nyugati országokban nagy a bizonytalanság a kínai alkalmazással kapcsolatban. Nagy-Britanniában és Új-Zélandon például már betiltották a TikTokot a kormányzati készülékeken. Sok országban attól tartanak, hogy Peking adatokat gyűjt a felhasználókról az alkalmazáson keresztül.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.