Dinamikusan növeli diszkonthálózatát a német Aldi kiskereskedelmi óriás, amely ezúttal az Egyesült Államok délkeleti államaiban erősíti pozíciót az ottani riválisai, a Walmart és a Publix Super Markets rovására. A németek teljes amerikai bolthálózata 400 egységgel 2700-ra bővül azzal, hogy megvásárolják a Winn-Dixie és Harveys szupermarketláncokat az üzemeltetőjüktől, a Southeastern Grocerstől. 

Davie,,Florida,,Usa,-,June,26,,2020:,Winn,Dixie,Storefront.
Winn-Dixie diszkont valahol Floridában.
Fotó: Shutterstock

Az ügylet pénzügyi oldaláról a két magánkézben lévő társaság nem szolgált információval, csak annyi tudható, hogy a szükséges versenyjogi hozzájárulások beszerzésével az ügyletet a jövő év első felében zárhatják le. A Southeastern Grocers egyébként kiszáll a kiskereskedelemből, a harmadik, 28 üzletből álló diszkonthálózatát, a Fresco y Mást is értékesíti, ott a Fresco Retail Group lesz a vevő. 

A Florida, Georgia, Alabama, Tennessee, Virginia, Észak- és Dél-Karolina államokat összefogó délkeleti régióban ma még a Publix a piacvezető 1269 egységével. És az is marad, mivel 

az Aldi – szakítva sok évtizedes hagyományaival – az átvett áruházak nem mindegyikét fazonírozza át a saját képére. 

Bejelentésük szerint a közeljövő feladata lesz annak kijelölése, mely üzleteket alakítják át Aldivá, és melyek tarthatják meg jelenlegi nevüket és profiljukat.

Jason Hart, az Aldi leányvállalatának vezérigazgatója közleményében szuperlatívuszokban beszélt a Southeastern Grocersszel kötött megállapodásról, amellyel szerinte az Egyesült Államok egyik leggyorsabban növekvő kiskereskedőjeként kiváló elhelyezkedésű üzlethelyiségekkel, felkészült és elhivatott munkatársi gárdával és jól bejáratott egységekkel bővül a hálózatuk. 

Companies And Organizations Logos In The United StatesAldi store in Streator, Illinois, United States, on October 15, 2022. (Photo by Beata Zawrzel/NurPhoto) (Photo by Beata Zawrzel / NurPhoto / NurPhoto via AFP)
Az Aldi Amerikában sem tolja túl a dizájnt, mindent a praktikum alá rendelnek.
Fotó: AFP

Szerinte a vásárlók is jól járnak majd velük, mivel üzletfilozófiájukkal megegyezően „a lehető legalacsonyabb áron” juthatnak az Aldi „nagyszerű termékeihez”, amelyek között egyre több a saját márkás élelmiszer – idézi az ügyvezetőt a Bloomberg

Az Aldi egyébként az akvizíción felül további 120 új áruházzal bővíti az idén amerikai hálózatát. 

A cég a délkeleti régióban eddig 2,5 milliárd dollárt invesztált.

Az amerikai kiskereskedelmi piac konszolidációjának legújabb epizódja egy másik, jelenleg versenyjogi elbírálás alatt álló felvásárlási ügyletre is komoly befolyással lesz

– hívja fel a figyelmet Burt Flickinger, a Strategic Resource Group ügyvezető igazgatója. Az iparági szakértő szerint a Kroger szupermarketlánc által tavaly az Albertsonsra tett 24,6 milliárd dolláros felvásárlási ajánlat jóváhagyását megkönnyítheti az Aldi–Southeastern Grocers-ügylet, mivel ezzel a terjeszkedéssel a német kiskereskedelmi lánc regionális szereplőből országos lefedettségű szereplővé válhat, így a trösztellenes hatóság (FTC) úgy ítélheti meg, hogy a másik akvizíció engedélyezésével a versenyhelyzet nem sérül tolerálhatatlan mértékben. 

Flickinger egyébként saját vágyait is megfogalmazta ezzel, hiszen a Kroger tanácsadójaként bábáskodik az Albertsons felvásárlásánál. A konszolidációt az e-kereskedelem előretörésével járó hatalmas költségek is hajtják, összefogva, a szinergiahatásokat kihasználva a kiskereskedelmi láncok rengeteget tudnak ezen spórolni.